LAST MINUTE
Tudja Ön mi az, hogy tabu? Van egy helyzet. Az eddig megkérdezett létesítménygazdák és üzemeltetők, gondnokok azt mondták, ha ez a konferencia meg lesz tartva, ha ezek az előadások így lemennek semmi sem lesz már az, ami régen volt. Olyan témák vannak amelyek…
Jövő hét kedden valami olyasmiről fogok beszélni, ami eddig tabu téma volt. Mert, hogy mindenki az gondolja, hogy a takarító, a takarító szervezet tévedhet és kihagyhat területeket. Mi lenne a légiközlekedéssel, ha a repülők motorjai néha kihagynának? Mára már véglegesen összeállt az konferencia programja, aminek elemei szorosan és pontosan illeszkednek egymásba. Minden előadás, minden előadással összefügg.
Paár Zoltán majd ezt részletesen elmondja.
Első lépés a szakértői oklevelek átadása
Az előadások a szakma legmélyebb problémákat feszegetik.
Rögtön az első előadás - Karácsonyi Noémi egy nagy, Európát behallózó családi vállalkozásának romániai ügyvezetője – el kezdi boncolni az árakat. A szakmai háromszög egyik csúcsa a szolgáltató. A cégvezető nem csak egy országról beszél, fókuszban az egész Kelet-közép európai piac. Ez egy olyan kontextus lesz, ami megalapozza a konferenciát.
Rögtön ezt követően – mivel, hogy ez egy szakmai háromszög – színre lép egy létesítménygazda, Beck Ottó. A háromszög másik csúcsa. Miképpen hat a mindennapi munkára egy minősítés megszerzése? Tudja azt valaki, hogy egy létesítmény LEED minősítése mit jelent a takarítócég számára? Milyen lesz a jövő, ha belép az előminősítés rendszere?
Az előbbi két előadást zárja keretbe a harmadik előadás, ami csak látszólag nem szakmai téma. Baranyi Attila a piac legfontosabb eleméről, a szakmai gondolkodás egyik hiányosságáról, a megrendelő és a szolgáltató közötti virtuális hídról fog beszélni. Ennek központi témája az értékteremtés.
Erre az előkészített hangulatra jön az én előadásom (Ritz Tibor). Mérhető-e a szolgáltatás? Lehet-e objektív a minőség megítélése? Minden mindennel összefügg: fontos az ár, de nyilván kategóriák vannak. Érti ezt egyáltalán az ügyfél? Végül is a megrendelő megkapja-e azt, amire vágyott? Elégedett lesz-e? Mert ha igen, akkor a fizetendő díjat nem fogja magasnak tartani.
Kávészünet
A konferencián lesz egy mini kiállítás is. A kávészünet 20 percében emészteni kell a felvetéseket, de ne hagyják figyelmen kívül a kiállítókat. Különösen, hogy lesz pár visszautasíthatatlan ajánlat is. Az idei konferencián több mint 150 résztvevő lesz, azt gondolom, hogy ez nem csak szakmai esemény, hanem ünnep az emberi kapcsolatoknak is.
A második blokk: a részletek!
Szabó József – a járulékos kockázatok „borzasztó” világa, biztosítási stratégia. Nagy Sándor – Gépek nélkül nincs megfelelő szolgáltatás, az eszköz park, és ami körülötte van. Oberfrank Zoltán: szex és szolgáltatásértékesítés, az értékteremtés intim részletei.
Harmadik blokk: a megrendelők véleménye az, hogy…
Czinderi Gábor, Chiuan Erika, Radócz Csaba létesítménygazdák a pódiumon. Szembesítés a valósággal. Miképpen látja a megrendelő a helyzetet. Mihez is kell alkalmazkodnia a szakmának? Hogyan tovább?
Visszatérve a háromszög gyártói és forgalmazói csúcsára most következik majd az innovációs díjak átadása. Ebéd alatt mindenki elgondolkozhat majd azon, hogy melyik innováció milyen kitörési pontot jelenthet a saját cége számára.
Negyedik és egyben a legkeményebb üzletpolitikai blokk
Óradíjak a biztonsági szakmában és az építőiparban. Németh Ferenc és Koji László vezeti fel a témát, de a blokk lényeg a takarítási óradíj és a munkaerő utánpótlás égető kérdése. A blokk sajátossága, a World Café Workshop ahol mindenkinek alkalma nyílik kifejteni a véleményét, sőt a vélemények még ütközni is fognak.
Eközben zajlik a CleanEurope verseny. Hat csapat méri össze tudását és valójában két nyertes is avatunk majd, egyet az aktuális versenyre és egyet az egész éves versenyre. A versenyt Püsök Ferenc vezeti.
Szerintem ezt nem lehet majd kihagyni. Tudjátok: minden mindennel összefügg.