Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Közel a célegyenes

Közel a célegyenes
2016.11.30.

Nem egészen két hét van még a Tisztítás-technológiai Akadémia I. rendezvényig és iszonyatos információ mennyiség kering az éterben. Nyilván én is csak darabokban adtam infókat és közben újabb és újabb kérdések jöttek és meg mondom őszintén az anyag még most sem végleges, mert a felvetések újabb és újabb ötleteket adtak.

Ami viszont már most biztos.

1)      A rendezvény meg lesz tartva, mert átléptük a kritikus jelentkezési létszámot.

2)      A tematika lényegesen nem változik, itt ott néhány kiegészítés bekerül, és néhány helyen sorrend változás lesz. A végleges tematika pénteken kikerül a honlapra.

3)      A cél az, hogy még 5 rendezvény jöjjön létre, különböző tematikával, aminek a végén előállhat a sokat emlegetett „legendás szolgáltatás”. Az AKADÉMIA CÉLJA tehát ez.

Azt gondolom, hogy a jelenlegi humán erőforrás krízis nem pusztán bér kérdés és nem is rendezhető pusztán pénzzel. Az első akadémiai nap éppen erről szól, hogy milyen események voltak a rendszerváltás első évtizedében, miként csúszott félre a rendszer, de ugyanakkor milyen örökségeket hozunk a még régebbi múltból. Erre épül rá az, amit elértünk az elmúlt 20 évben. Sajnos ez most még nagyon kevés ahhoz, hogy a jelenlévő krízist megoldjuk.

Két nagy üzleti koncepció stratégia ismert ma. Az egyik a „lehető legalacsonyabb költségen való üzemelés” és a másik pedig a „lehető legmagasabb érték előállítása”. Az Európai takarítóipar az elsőre állt be azóta, hogy az FM koncepció valamikor a 70-es években elkezdett beszivárogni Amerikából. A nagyobb cégek stratégiája az volt, hogy akár veszteséges takarítást is el lehet adni, ha ezzel bejutunk és el tudjuk adni a zsíros karbantartási vagy üzemeltetési szolgáltatásokat. Ez egyáltalán nem kedvezett a tiszta profilú takarító cégeknek, de nem tudtak mit kezdeni vele, Ök. is kezdték leszorítani az árakat. Végül pedig elhitettük magunkkal és a piaccal, hogy a takarítás szempontjából csak egy versenytényező lehet, a díj.

Mára a helyzet árnyalódott egy kicsit, mert ébredeznek a vevői igények, csak eközben nincs „hadra fogható” végrehajtó állomány. Ma már a megrendelő szeretne jobb takarítási minőséget, de csak beválthatatlan ígéreteket kap, mert a szakma nem vonzó, nem jönnek a fiatalok és nincs olyan szakember állomány, amivel történelmet lehetne írni. Tehát ha a jövőben még erősödne is a megrendelői igény a szakma nem tudna egyik napról a másikra áttérni a „lehető legmagasabb érték előállítására”. Ez a krízis lényege.

Mivel azonban ez a téma már régebben foglalkoztat, azt hiszem megtaláltam a megoldást. Az idei év során össze állt egy olyan koncepció – melynek működő képességét már ellenőriztem – aminek alkalmazásával meg lehetne kezdeni a fejlesztést. A mai tapasztalataim szerint egy cégnek kb. 24 hónap kell az átalakuláshoz, ebben benne van az is, hogy a piacát nem éri sokk. Tehát az áthalkulás mindig összhangban marad a megrendelő igényeivel és fizetőképességével, hajlandóságával.

Az AKADÉMIA program azoknak szól, akik el akarnak gondolkodni ezen a kitörési ponton.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő






















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!