Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Köszönöm a reakciókat és a megosztásokat, igazán szívet melengetőek.

Köszönöm a reakciókat és a megosztásokat, igazán szívet melengetőek.
2019.01.14.

Azt gondolom, hogy szerencsésen túljutottunk az ünnepeken, van, aki még a sebeit nyalogatja, de azt hiszem, most már koncentrálhatunk a jövőre. Első lépésben azt hiszem, egy év eleji tréning nagy jól jönne mindenkinek. Ahol ez már megtörtént, azok tudják, miről beszélek.

A SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ könyv, nem csak egy könyv, hanem szakmai szempontból a könyv. Alapvetően úgy igyekeztem megírni, hogy azok számára is nyújtson valamit, akik nincsenek a szakmunkás szinten és mégis nap, mint nap helytálnak a szakma valamely területén. Tehát ez a könyv valamiféle belépő is lehet. Nyilván a továbblépés lehetőségei már rég rendelkezésre állnak, de most a könyvel, egy újfajta megismerés válik elérhetővé.

A könyv hat fejezetre oszlik és tulajdonképpen a szakmunkás tudásra épül, de egyben attól független is. Alapvetően onnan indul, hogy ki is valójában, a szolgáltatásvezető és konkrét vizsgafeladatokkal fejeződik be. Közben azt mondhatom, hogy ez egy humán erőforrás centrikus, könyv, mert végig mindig arra kanyarodik vissza, hogy bármely szakmai koncepció megvalósítása kommunikációs, motivációs, inspirációs és követelmény/mérés és objektív visszaigazolási kérdés.

A takarító szektor rengeteg lelkes, tehetséges és született szolgáltatásvezetővel bír, azonban most már jó lenne, ha előrelépnénk abban, hogy a szakmát meghatározza egy egységes és tudatos szakmai kultúra. Nyilván ehhez majd kell egy másik negyed évszázad, de minél gyorsabban el kéne kezdeni.

A takarító szakma sok törvényszerűséget ismer már, a takarítás tervezésének, szervezése és fejlesztésének is van technológiai fegyelme. Ez a könyv erről szól. Ami azonban még talán fontosabb, hogy még van egy tudás csomag, ami nem került be a könyvbe, mert alapvetően úgy látom, hogy az csak egy tréningen adható át. Ez a KATANA EDZŐTÁBOR, ami 2 nap alatt átveszi a könyv lényegi elemeit, de ugyanakkor nyit egy utat a szolgáltatásvezetői kultúra gyakorlati megalapozása felé.

Hamarosan itt lesz a lehetőség a Tisztítás-technológiai szakma mestere cím megszerzésére, ez a könyv és a tréning nagy segítség lehet majd ebben. Egyszóval most rendelkezésre áll egy olyan tudásrendszer, ami képes kezelni a jelenlegi munkaerő problémát és a szolgáltatás értékválságát is. Nem fog egyik napról a másikra menni, de ez egy olyan terv, ami 5 - 10 év múlva fogja meghozni az eredményeket. Akinek ez sok, sajnos nem tudok jobbat mondani.

A szektor sok hibát elkövetett, ezek egy része elkerülhetetlen volt, mert ezek a fejlődés velejárói voltak. A kijavításuk sem lesz egyszerű, azonban ehhez mindenképpen szükséges egy jól felkészült és nagyon tudatos szolgáltatásvezető gárdára. Ha ezek mesterekké tudnak válni, a szó szoros értelmében is, és követi őket a jelenleg még tébláboló végrehajtó állomány, a szakma újjászülethet. Én, az én tudásommal és tapasztalatommal, így látom!

A célok kézenfekvőek, de túl sok van belőlük ahhoz, hogy ezt a témát lazán kezeljük. Hamarosan, ha átlépjük az 500 könyv eladását, rendezek majd egy szakmai kerekasztalt. Akkor viszont már nem a levegőbe fogunk beszélni, hanem mindenkinek lesz majd egy biztos támpontja arra vonatkozóan, hogy saját maga számára milyen célokat tart reálisnak. Na, akkor tudunk majd egy nagy és meghatározó lépést tenni előre!

Erőt, s erényt Tibor.

PS: egy dolgot tisztán kell látni. A takarító szektor ma nem vonzó a munkavallók számára. A szakmák és szakterületek versenyében ez az alapkérdés, ez mindennek a kiinduló pontja. Ez az évtized meghozta azt, amire titkon vágytunk, csak pontosan nem tudtuk mivel jár. Az egységes európai munkaerőpiac itt van a nyakunkon. Sajnos az elmúlt időben nem készültünk erre tudatosan és a házi feladatokat sem csináltuk meg.  Ok, de most ne kapkodjunk, gondoljuk, át mink van, és mit kell fejlesztenünk. A KATANA EDZŐTÁBOR és a TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ könyv, két olyan alapkő, amire építkezni lehet. Indítsuk be a folyamatokat!

 

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket