Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Kis és nagy akadályok

Kis és nagy akadályok
2016.10.12.

Az idén a szakértői bizottság 6 szakértő jelölt dolgozatát nem fogadta el. Ebből négy újra beadta és végül azok is elfogadásra kerültek. Két szakértő azonban úgy döntött, hogy ennek az akadálynak nem ugrik neki. Az élet mindig okoz néhány meglepetést, de a 2017-es év keményebb lesz.

Végül mit várunk el egy szakértőtől?

Elsősorban azt, hogy olyanokat mondjon egy lehetséges megrendelőnek, amitől valóban jobb lesz a szolgáltatás helyzete. Lehet, hogy erről nem csak beszélni kell tudni, hanem írni is és nyilván a mondanivalót alá is kell támasztani adatokkal és prezentációval, ahogy az üzleti életben szokás.

A szakértő tehát elsősorban egy üzletember

A szakértő akkor hiteles, ha egy mindenki közül, ha megtalálja a hangot a társasággal és eközben nagyon jól felkészült szakmailag és adott témában, adott helyzetben képes felismeréseket okozni.

A felismerés az, ami mozgatja az embereket cselekvési skálán felfelé

A csalódási pedig az, amitől lefelé indulnak el. Minél magasabban van valaki ezen a skálán annál nagyobb az elköteleződése a projekt irányába, annál nagyobb fellelőséget vállal, ugyanakkor annál tudatosabb és határozottabb a cselekvésre. Ha a szakértő nem éri el, hogy megbízói viszonylagosan magasra jussanak, ezen a skálán nem fogja tudni átvinni a lényeges elemeket, amik a szakmának fonatosak.

A paradigmaváltás

A megbízók a takarítási szolgáltatást olyannak látják, mint amilyen. Ha ebben váltani akarunk a szakértőnek kulcs szerepe van. Azonban ne feledjük, hogy egy új megközelítés, ami egy újfajta, tisztítás-technológiaiszolgáltatást jelent és esetleg több nyereséget is hoz, azt másképpen is kell végrehajtani. Az gondolom, hogy oda már más emberek is kellenek.

Ha akarod, hogy változzon a helyzet, akkor először is neked kell változni!

Légy jelen a TisztaShow jövő heti két napos rendezvényén, figyeld meg, mit kínál a 40 kiállító, vegyél részt a tanácskozáson, ahol a mai idők időszerű kérdéseit feszegetik az előadók. Kapcsolódja bele a programokba, hozd el alkalmazottjaidat (csak azokat, akik tudnak takarítani) és figyeld a hely szellemét. Itt most annyira összejött a dolog, hogy olyan dolgokat láthatsz, vagy olyan dolgokat próbálhatsz ki, amit máskor nem. Holnap írok majd a NORMADÓ versenyről és látni fogod, de az esemény tényleg a szakmai élet fénypontja.

Találkozzunk a TisztaShow technológiai terében.

Vissza

Szakanyag megrendelő






















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!