Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Kilépés a dobozból

Kilépés a dobozból
2016.04.07.

Azt gondolom, hogy 25 évet nem lehet egyszerűen kidobni a kukába, de nem is kell. Bármekkora is legyen egy doboz, az egyszer csak szűk lesz. Ugyanakkor azt is látom, hogy a megoldatlan problémák a szakmaiaktól teljesen eltérőek, ugyanakkor azzal összefüggőek. Megoldani úgy lehet őket, ha valaki tovább lép a szakmán, de nem hagyja azt figyelmen kívül.

A tegnap próbáltam összeszedni restanciáim és komoly puffer napot szerveztem. Ez bizonyos értelemben nem a tervek szerint sikerült, de szerintem jó volt így. A tegnapi poszt megmozgatta az ismerőseim egy részét és nagyon érdekes párbeszédek alakultak ki. Ma is ez a program, mert sok minden körmömre égett és közben néhány beszélgetést mára tettem át.

A kilépés tehát azt jelenti, hogy levedlem a szakbarbár énemet és a nagyobb összefüggésekre koncentrálok.

A kilépés azt is jelenti, hogy mostantól bizonyos témák esetében tágítom a célközönséget. Az elmúlt 25 – 30 év alatt sok féle tapasztalatot és tudást halmoztam fel, ami a takarítástól független. Ezeket most rendszerezem, és akinek kell, annak átadom.

Azt gondolom, hogy a szakmai problémák központi megoldásáról nem kéne többet álmodozni és reménykedni se. A problémák akkor oldódnak meg, ha lesz legalább egy tökös, vagy több takarító cégvezető, aki bevállalja a kiugrást és az azzal járó kockázatokat, nyilván ennek lehet nagy eredménye is.

Az elmúlt időben és hát jelenleg is folynak központi törekvések a szakma megreformálására, de kevés követővel. Ezeken nyilván megvan a szerepük, céljuk és értelműk is. Viszont csak önmagunkban soha nem fognak eredményre vezetni. Változás akkor lesz, ha valaki elindul és „felfedezi Amerikát”. Nem tudom elég érthető vagyok-e olyan nincs, hogy valami központi szabályozás keretein belül majd mindenkinek jó lesz, olyan van, hogy egy valaki kilép és felmászik a csúcsra. Persze irigyelni fogják, mondanak rá kígyót és békát, de onnantól már mindenki nyugtázza, az a csúcs megmászható és része mindenki realitásának még akkor is, ha Ö maga soha nem fog óda feljutni.

Mikor következik be a változás?

Akkor, amikor a jön az új generáció és meglévő realitásokból és néhány új elemből megteremti a saját világát. Ez a világ jobb lesz vagy rosszabb, nem tudjuk, csak azt, hogy más lesz. Tehát aki túl akar élni és szomjazza a változást, változzon meg önmagát.

Ahhoz, hogy valaki változzon mi szükséges?

Hát belső sorban belső szándék. Mitől ébred ez? Hogyan különböztetjük meg a motivációt a manipulációtól. Mitől lesz valaki jobban vagy kevésbé motivált? Tudjuk-e, hogy micsoda veszélyei vannak a demotivációs vezetői cselekedeteknek? Számít-e az, hogy bánunk az emberekkel, a mai munkaerő helyzetben?

Ha érdekel, hogy mit lehet beszélni, vitázni és ötletelni az ösztönzés-megbecsülés témakörben 8 órán át, és hogy milyen veszélyek fenyegetnek, ha ezzel nem vagy tisztában, akkor kb. egy hónap múlva szerezek egy ezzel kapcsolatos szakmai napot. Viszont jelenleg nem tudom hova szervezzem, mert a téma pesszimistán számítva érdekelhet, mondjuk 15 embert, de az is lehet, hogy 600-at. Utóbbit azért merem leírni, mert a tegnapi blog bejegyzésemnek ennyi volt a találta. Az sem lenne megoldás, ha valami átlaggal számolnánk, mert helyszín függvényében más-más díjakkal kell kalkulálni és célom, hogy a díjat relatíve olcsón szinten tartsam és nekem is megérje.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő






















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!