Kihívásoktól hemzsegő világ
A helyzet az, vagy legalábbis én azt látom, hogy irtó nehéz változni. A takarító szolgáltatás tegnapja csak egy egyszerű tevékenység volt, ami arra bíztak, aki erre vállalkozott. Ezt a fonalat sokan elkapták és ez máig ment is. Holnaptól viszont ennél több kell, a körön belül maradáshoz.
A cég motivációs levele
Hisszük, hogy a „legolcsóbb ár” egy olyan mumus, ami ellen nem lehet harcolni. Nyilván erre a hitre épül az is, hogy 100 megkérdezett takarítócég vezető közül három, négy tud valamit mondani az áron kívül. Ha azonban mélyébre ásunk, akkor annál a három, négynél is az okosság kimerül saját személyében. A csapata a „lába nyomába” se érhet.
Nem tudom, hogy elég érthető vagyok-e?
Sokszor mondom, ebben a szakmában nincs marketing, pedig már régebben rá kellett volna jönnöm, hogy csak az van és nincs elég szakmai teljesítmény! Persze tudom, ismerem a „mi vevőink nem kifogásolnak” szöveget. Nem kifogásolnak, mert hiába is tennék, attól nem változna semmi.
Hiábavaló évek?
1989-ben engem is megtévesztett a „szakma”, mert hihető volt, hogy tényleg szakma akar lenni. Na és mi van ma? A cégeknél alig van szakmunkás! Tehát akkor mégsem szakma? A piac is csalódott, a szolgáltatások az elmúlt 15 évben semmit nem fejlődtek. Gondoljunk bele, miért is fizetne többet a megrendelő, miközben ugyanazt a .art kapja már 15 éve?
Miért mondom, hogy .art?
Mert szakemberek, szakmai vezetés és szakszerű eszközök nélkül folyik valami, aminek nincs hozzáadott értéke, egyszerű rabszolgakereskedelem. A lánc olyan erös, mind a leggyengébb láncszem és most ez a munkaerő utánpótlás. A magukat többre érdemesnek tartok elhúztak mind a vadlibák. Elhúztak más iparágak fele vagy más országba.
A visszaszervezés egyre erősödő tendencia
Mit tud egy takarítócég vezető, amit egy létesítménygazda vagy egy gondnok nem? Persze vannak elméletek, de a valóság az, hogy a tudásnak nincs fedezete, mert a megrendelő nem hiszi, hogy van ilyen és nem ismer el semmiféle hozzáadott értéket.
Ha megegyeztünk a negatívumokban, jöhetnek a pozitívumok
Mikor változhat ez meg?
Ha:
- A takarítócégnek lesz felelős szakmai vezetője
- Ha minden szerződés mögött FŐTÁBLA lesz
- Ha bevezetésre kerül a minőségmérés és a digitális szolgáltatási napló
- Ha lesznek elfogadott szakmai és szakmapolitikai irányelvek, arra vonatkozóan, hogy a takarítóipar mit kell, feltétlenül megtegyen, és mit nem tehet meg semmiféle körülmények között
- A takarítók 100% hitelesen betanított munkás és legalább 10%-uk valódi szakmunkás is lesz
- A személyi minősítés és differenciált bérezés megvalósul
Lehet, hogy ez már sok is?