Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Kihívásoktól hemzsegő világ

Kihívásoktól hemzsegő világ
2016.05.30.

A helyzet az, vagy legalábbis én azt látom, hogy irtó nehéz változni. A takarító szolgáltatás tegnapja csak egy egyszerű tevékenység volt, ami arra bíztak, aki erre vállalkozott. Ezt a fonalat sokan elkapták és ez máig ment is. Holnaptól viszont ennél több kell, a körön belül maradáshoz.

A cég motivációs levele

Hisszük, hogy a „legolcsóbb ár” egy olyan mumus, ami ellen nem lehet harcolni. Nyilván erre a hitre épül az is, hogy 100 megkérdezett takarítócég vezető közül három, négy tud valamit mondani az áron kívül. Ha azonban mélyébre ásunk, akkor annál a három, négynél is az okosság kimerül saját személyében. A csapata a „lába nyomába” se érhet.

Nem tudom, hogy elég érthető vagyok-e?

Sokszor mondom, ebben a szakmában nincs marketing, pedig már régebben rá kellett volna jönnöm, hogy csak az van és nincs elég szakmai teljesítmény! Persze tudom, ismerem a „mi vevőink nem kifogásolnak” szöveget. Nem kifogásolnak, mert hiába is tennék, attól nem változna semmi.

Hiábavaló évek?

1989-ben engem is megtévesztett a „szakma”, mert hihető volt, hogy tényleg szakma akar lenni. Na és mi van ma? A cégeknél alig van szakmunkás! Tehát akkor mégsem szakma? A piac is csalódott, a szolgáltatások az elmúlt 15 évben semmit nem fejlődtek. Gondoljunk bele, miért is fizetne többet a megrendelő, miközben ugyanazt a .art kapja már 15 éve?

Miért mondom, hogy .art?

Mert szakemberek, szakmai vezetés és szakszerű eszközök nélkül folyik valami, aminek nincs hozzáadott értéke, egyszerű rabszolgakereskedelem. A lánc olyan erös, mind a leggyengébb láncszem és most ez a munkaerő utánpótlás. A magukat többre érdemesnek tartok elhúztak mind a vadlibák. Elhúztak más iparágak fele vagy más országba.

A visszaszervezés egyre erősödő tendencia

Mit tud egy takarítócég vezető, amit egy létesítménygazda vagy egy gondnok nem? Persze vannak elméletek, de a valóság az, hogy a tudásnak nincs fedezete, mert a megrendelő nem hiszi, hogy van ilyen és nem ismer el semmiféle hozzáadott értéket.

Ha megegyeztünk a negatívumokban, jöhetnek a pozitívumok

Mikor változhat ez meg?

Ha:

  1. A takarítócégnek lesz felelős szakmai vezetője
  2. Ha minden szerződés mögött FŐTÁBLA lesz
  3. Ha bevezetésre kerül a minőségmérés és a digitális szolgáltatási napló
  4. Ha lesznek elfogadott szakmai és szakmapolitikai irányelvek, arra vonatkozóan, hogy a takarítóipar mit kell, feltétlenül megtegyen, és mit nem tehet meg semmiféle körülmények között
  5. A takarítók 100% hitelesen betanított munkás és legalább 10%-uk valódi szakmunkás is lesz
  6. A személyi minősítés és differenciált bérezés megvalósul

 

Lehet, hogy ez már sok is?

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket