Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Ki, kicsoda a takarító szektorban?

Ki, kicsoda a takarító szektorban?
2022.01.20.

Fontos szempont, hogy nem elég jónak, becsületesnek lenni, annak is kell látszani. Ezzel szemben a takarító szektor résztvevői pedig rejtőzködő életet folytatnak. Nagy kérdés tehát: maradjon minden a régiben vagy változtatni akarunk ezen?

Nem teljesen egyértelmű, hogy a világ milyen irányban halad. Alapvetően van egy olyan tendencia, hogy egyre inkább csak annak van értéke, amit bizonyos körök hirdetnek, sulykolnak, kirakatba állítanak vagy nap, mint nap napirenden tartanak. Ez egy nagyon drága tevékenység, de végül a szinte megszállottakká tett fogyasztok, kifizetik, tehát nekik megéri.

Mi a helyzet velünk?

A takarító ember 100 éve még cseléd volt, 200 éve pedig jobbágy vagy rabszolga. Ma lehetne már szakember is, de egyelőre ezzel a lehetőséggel nem sokan akarnak élni, vagy egyszerűen nem tudatosodik bennük, hogy nem elég jónak lenni, annak is kell látszani!

Látszunk-e egyáltalán?

Korlátozott eszköztár áll a rendelkezésünkre, és bárki, bármit is gondol, vannak lehetőségeink. Nyilván a lehetőség adott, de azért tenni is kell valamit. Az EXPLAIN értelmező szótár applikáció egy ilyen lehetőség. Nemzetközi projekt, végtelen tudás a zsebben és ennek egy kiterjesztése a KI, KICSODA SZEKTORBAN vagyis, egy olyan szakmai adatbázis, amin keresztül leinformálható a takarító személy. A nemzetközi példák, úgy néznek ki, hogy aki nem leinformálható, az nem is foglalkoztatható a bizalmi szektorokban. A briteknél például az ajánló lével mai napig elengedhetetlen kelléke a munkaerő-felvételnek.

Mit tud a rendszer?

Ha valaki jelentkezik a rendszerbe, eldöntheti, hogy egy évre vagy akár 5 évre regisztrálja magát és megadja az alapvető adatait illetve egy rövid leírást önmagáról. A rendszer képes kezelni egy linket is, ami aztán ráirányíthat egy saját honlapra, vagy blogra, vlogra. Ezen felül a neve mellékerülhet egy kód, ami azt jelzi, hogy milyen szakmai szinten van és a rendszerben e szerint is kereshető.

A jövő személyi minősítése

Nagy valószínűséggel előbb vagy utóbb nálunk is bevezetésre kerül a bértarifa rendszer, ami már Nyugat-Európában működik és ennek mindenképpen fontos eleme lesz az, hogy a felelős szakmai vezetők miképpen minősítik a dolgozók kompetenciáját. A személynek pedig az lesz az alapvető érdeke, hogy ez a minősítés lehetőség szerint egységes legyen szektor szinten. Tehát a rendszert ki kell érlelni, hogy amikor eljön a szabályozás ideje, mindez ne érjen váratlanul.

Tehát a legújabb projekt, hogy adjunk magunkról hírt, engedjük magunkat leinformálni. kezdjük meg a karrierünk és szakmai integritásunk tudatos építését!

Részletek itt!

Vissza

Szakanyag megrendelő
























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!