Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok!

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok!
2016.03.24.

Aki az idén kilátogat Amszterdamba, az láthatja, hogy a robotforradalom beindult, és a gyártók most nagyon kézzel fogható alternatívát adnak a munkaerőhiányra. Nyilván ez nem oldja meg az alapproblémát, de a cégek máris egy új eszközrendszerrel számolhatnak és kezdhetik megdolgozni a vevőiket, hogy itt a XXI. század alternatívája. Az innovációs eredményeit majd meglátjuk.

A probléma persze nem csak az, hogy úgy általában nincsenek emberek, hanem az, hogy a piac nem értékeli őket, vagy a takarító cégek hibáztak valamit és rosszul lőttek be a rendszert. Vagyis már a kezdet kezdetén a cégek nem értékelték saját embereiket és ennek megfelelően nem is pozicionálták őket oda ahova kell. Aztán pedig nem fejlesztették őket, vagy amit fejlesztettek elvitte a fluktuáció.

Nyilván a probléma nem egyedi takarítóipari, máshol is vannak problémák a bérekkel, mert minden attól függ, mivel hasonlítom össze. Az AUDI dolgozói például hamarosan sztrájkba lépnek, a hírek szerint. Pedig azok a bérek magyar viszonylatban egyáltalán rosszak, ha viszont AUDI szinten nézem elszomorítók…

Visszatérve saját házunk tájára, a robot nem kér enni, nem megy szabadságra és nem beteg, ha kell, éjjel-nappal dolgozik, és nem kér fizetésemelést, illetve csak egyszer kell megvenni, meg nyilván karban kell tartani. A gyártók is számolnak, és olyan áron kínáljak, hogy itt nem egyszerű csere lehet a megoldás, hanem ki kell találni azt a szolgáltatási környezetet, amiben megéri majd a robotokat is alkalmazni.

Na, száz szónak is egy a vége, visszajutottunk a legendás szolgáltatás kérdésköréhez, vagyis mit kell kínálnunk, amitől elalél a megrendelő és kifizeti a díjat, nem alkuszik.

Érdemes figyelni a Helpy.hu alakulását, mert az már megérzett valamit a piac rezdüléseiből és sorra nyitja irodáit, megy előre mind az úthenger. Vannak persze itt is még komoly és kritikus kérdések, de a vevők mai színvonalán még lehet jó szolgáltatás és persze itt még szó sincs robotokról. 

Visszatérve az alap problémánkra, nyilván a megoldás az lenne, hogy növekedjenek a szolgáltatási árak. Ezek pedig csak akkor tudnak növekedni, ha a megrendelők egy más és nem az eddig megszokott szolgáltatást kapnák. A másság pedig nem csak a tisztább felületekben van, hanem a megrendelésben, a szerződésben, a minőségmérésben, az együttműködésben, az értelmes párbeszédben és még ki tudja miben, amit még meg se fogalmaztunk. Előbb kell azt elhitetni, hogy elő tudjuk állítani, aztán ha a vevő megbizonyosodott, fizet is. Ez egy komoly „műtét” nem vicc. 

Április első keddjén megbeszéljük! Nyilván csak azzal, aki ott lesz.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!