Január 29
Ha a te céged legalább 25% bővült a tavaly nincs szükséged erre a napra. Mérföldkő a Magyar takarítóiparban, mert beindítunk egy folyamatot. Aki ki akar lépni a ebből a helyzetből az ott lesz és meghatározzuk mit lehet és mit kell tenni. A szakmaiságot meg kell teremteni, hogy alapja legyen egy olyan marketingnek, ami aztán fenntartható piacot eredményez.
Az alapvető elképzelés az, hogy a továbbképzőn végigmegyünk minden olyan szemponton, ami az árat és minden olyan szemponton, ami a szolgáltatás minőségét, vagyis a vevő elégedettségét befolyásolja. Mindkét rendszernek meg vannak a maga szabályai, melyek elvileg ismertek. Ezek között pedig vannak metszéspontok, ezek igen lényegesek és valószínű messze nem elég ismertek.
A hangsúly ezeken a metszéspontokon lesz. Ugyanis ezek nem ismeretének a szakma fejlődésének egyik nagy akadálya. Azonban senki ne gondoljon egy elmélkedős és filozofikus napra. Ez egy kő kemény gyakorlati nap lesz!
A továbbképzési nap rendszere, három pénzben kifejezhető fogalom köré épül: érték, kínálati ár és szerződési ár. Ezeket a fogalmakat összekötjük a szakmai szempontokkal és megnézzük mi ezekkel kapcsolatban a potenciális megrendelők realitása (előítélete). 11 éve oktatok a Budapesti Műszaki Egyetem és a HFMS közös FM képzésében. Ez idő alatt több mint 300 létesítménygazda álláspontjával szembesültem és most ezt tapasztalatomat osztom meg veletek. Ez a piacfelmérési, piackutatási rész.
Természetesen ezen belül mindenkinek magának kell kitalálni az Ö cége fő üzenetét (küldetését), de a rendszer, amin keresztül ezt eljuttatja a potenciális vevőinek az már használatban van és a vele kapcsolatos tapasztalatokat meg fogom osztani. Ez a marketing eszközök rész.
2013-ban több projekt is folytatódik és újak is indulnak. Nemzeti referenciatár, múzeum, nemzetközi szakmai verseny, létesítménygazda képzés, fotópályázat, felületspecialista képzés, stb. Az ezekhez való csatlakozás olyan lehetőségeket rejt, ami eddig nem álltak rendelkezésre. Ugyanakkor látni kell azt is, hogy ez konjunkturális kérdés, a lehetőség nem áll örökre a rendelkezésre. Ki kell használni most, mert az a lehetőség, amivel nem élnek az önmagát emészti fel.
Én szóltam…