Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Interclean 2018 sorozat (III.)

Interclean 2018 sorozat (III.)
2018.02.26.

A második napra valószínű már jó fáradtak vagyunk, pláne ha valami buli is befigyelt előző este. Ezért erre a napra csak két csarnokot terveztem a hall 7 és a Hall 8-at. Itt minden stand kisebb és nagyon sok kiállító van.

Hall 7

Ez egy olyan csarnok, ami rendkívül vonzó döntően „B” és „C” kategóriás kiállítók és nem véletlen, hogy a TENNANT, aki egy „A” kategóriás kiállító, is átköltözött ide, hiszen itt a legtöbb érdekesség. Talán itt lesz a legnagyobb forgalom.

A taktika itt is ugyanaz, tegyünk egy kört a fal mentén.

Ahogy a főcsarnokból együnk át útba ejtjük a Hall6-ot, ahol az ISSA található. Talán itt érdemes negálni egy szóra. Minden MATISZ tag egyben ISSA tag is, ezért aztán érdemes végignézni mit kínál ez a szolgáltató egyesület. Ami az idén biztosan izgalmas termék lesz, az új tárgyi norma füzet, amely 612 tárgyi normát tartalmaz (van már metrikus rendszerű is).

Átlépve a Hall 7-be, ha balra indulunk első stand az UNELKO. Nekem ez a cég jelentette az első lépést a takarítóipar felé. 1990-ben három termékét árultuk, direkt értékesítési formában, és ami igazán eladhatóvá tette a terméket, az az volt, hogy az ügynök be tudta mutatni, vagy rá tudta venni a potenciális vevőt, hogy megélje, hogy nem kell ablaktörlő a szakadó esőben, vagy a kifutott tej könnyen felszedhető a kályháról és a reggeli fürdéskor a tükör nem párásodik be. Ezek már akkor sem voltak új termékek, de Magyarországon mai napig, majd 30 évvel később még újdonságnak számítanak.

Ha körbejártunk és begyűjtöttük a „fiatal törekvéseket”, talán érdemes megpihenni a csarnok egyetlen „A” kategóriás cégénél a TENNANT standjánál, aztán tovább bóklászni egy kicsit a standok között. Itt jellemzően sok kisméretű stand van, jellemzően „B” és „C” kategóriás cégekkel, így aztán menni fog az idő. Másik fontos tematika a hulladékkezelés, ebben a csarnokban erre is van néhány alternatíva.

Ebben a csarnokban van egy újratöltő sziget is, ahol a mobilakat fel lehet tölteni. A kiállításon egyébként ingyenes wi-fi van. Ez azért fontos, mert a kiállításnak van egy mobil alkalmazása is a MYINTERCLEAN, ami valójában minden fontos dolgot tartalmaz a vásárral kapcsolatban (katalógus, keresési lehetőségek, kapcsolatfelvétel). A jövő héten majd szánunk erre is egy kis időt.

Hall 8

Az aktuális tervrajzon még nem telt be teljesen, a későn ébredőknek már csak itt maradt hely. Ugyanakkor itt kapott helyet az innovációs verseny is, tehát érdemes elmerülni abban, hogy mik az elismert újítások. Ma még ezekről nem tudunk semmit, de ahogy hírem van jelentkezem.

Ebben a csarnokban lesznek a szoftverek és rendszerek, ami éppen csak most bontakozik ki a piacon. Itt nagyon kritikusan kell szemlélni a kínálatot, ugyanakkor megfelelő nyitottság is kell, mert meg kell érezni, hogy mi lehet az igazán jó irány a megrendelő elégedettségének fokozására. Ezen cégek száma és a kínálatuk évről évre növekszik, azonban észre kell azt venni, hogy mely cégeknek van takarítóipari tapasztalata és melyek azok, akik csak megpróbálkoznak, hogy egy más területre készült terméküket itt is eladják.

A kiállítás fokozatosan aktualizált alaprajzát és a kiállítókat itt tekintheted meg. https://www.intercleanshow.com/en/amsterdam/exhibitors/floorplan

Az ingyenes regisztráció itt lehetséges. Május 8-ig. Aztán az már 40€ lesz, és ha valaki csak a vásár napján gondolja, hogy regisztrál, akkor az már egy 70 eurós költség lesz. https://registration.n200.com/survey/2nwhuyu66lwlm?_ga=2.252201289.1505518847.1517729853-560396544.1516474789

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!