Interclean 2018 sorozat I.
Mondhatjuk ez a szakma világkiállítása, több mit 800 kiállítóval május 15, 16, 17, 18 újra Amszterdam. Négy nap alatt itt találkozik a szakma krémje és a kiállító standok között elhalad kb. 40 000 szakember vagy az, aki az akar lenni. Ez a 27-ik kiállítás, de ki számolja már…
Fontos szempontok
Ha az ember elmegy egy ilyen kaliberű kiállításra, akkor itt nem hibázhat. 800 kiállítót nem lehet áttekinteni csak úgy, ezt meg kell tervezni. Ha valaki erre érdemben rászán 40 órát, akkor érdemben kb. 100 kialítót tud megnézni. Mit lehet tenni, hogy ez a 100 kiállító az legyen, amire nekem szükségem van és számomra a legfontosabb információt szolgáltassa?
Csináljunk egy felosztást: a kiállítók egy része jól ismert stabil szereplője a világpiacnak, piacnak. Ezeket is két részre oszthatjuk, akik jelen vannak Magyarországon, és akik nem. Nevezzük ezeket Av és Am csoportnak. A következő csoport az, akik az úgynevezett feltörekvő kategóriába tartoznak. Meghatározó jelenlétük egy országra vagy régióra korlátozódik és az általuk kínált lehetőségek vagy megoldások még nem „hétköznapiak”. Ők, bizonyos szempontból úttörők és egyáltalán nem tudjuk, hogy megoldásaik beválnak-e hosszútávon. Itt is kék csoport van, aszerint, hogy találtak-e magyar képviselőt vagy nem és ennek megfelelően őket nevezhetjük Bv és Bm csoportnak. Az utolsó és legizgalmasabb csoport az, aki először állít ki a kiállításon. Ezek az ugynevezett fekete lovak. Továbbélésük nagyrészt attól függ, hogy a 40 000 emberből hányan jutnak el a standjukhoz és ebből kapják fel a fejüket és lesz-e ezek közül olyan kritikus tömeg, aki majd igazi reményt ad ezeknek a cégeknek? Nevezzük őket Cv csoportnak.
Mi legyen akkor a stratégia?
Az „A” csoport abból a szempontból fontos, hogy nekik az alapvető céljuk a kiállítással, hogy találkozhassanak a megrendelőikkel. Természetesen Amszterdam arra is alkalom, hogy ilyenkor az adott márka viszonteladói és képviselői is találkoznak és megbeszélik a tapasztalatikat. Ha egy takarító cég vevője egy adott márkának nyilván ellátogat az adott standra, hogy áttekintse, mit kínál cég globálisan és mi az, ami eddig elkerülte a figyelmét.
A legkevesebb időt az Av csoport érdemel, mert ha az adott nagycég nincs jelen még Magyarországon, akkor annak oka van.
A „B” csoport olyan, mint a tőzsdére újonnan bevezetett részvény. Nyilván van előélete, de nem igazán tudjuk pontosan, mit várhatunk tőle. Itt lép be a megérzés és a szakmai mérlegelés, hogy érdemes-e valamit kezdeni ezzel a céggel? Ha már van magyarországi képviselője, akkor egy fokkal lehet nagyobb a bizalom, hiszen egy szűrőn már átment.
A „C” csoport a leglényegesebb csoport. Ugyanis itt a szakmai megoldás a lényeg. Ha az innováció tényleg korszakalkotó, akkor gyorsan lecsap rá egy A csoportos cég, ha nem akkor is még van túlélési lehetősége. Nyilván itt az izgalmas kérdés, hogy mindebből miképpen profitálhat egy kis, közepes vagy nagy takarítócég? Sok esetben lehet, hogy az ötlet is elég, mert az további ötleteket adhat.
Ennyit egyelőre, ezután hétfőnként jelentkezem majd az Interclean sorozattal és fenti csoportok szerint elemzem majd a kiállítókat. Itt kérném majd a segítséget a forgalmazó barátainktól is, hogy ki képviseli-e az adott márkát Magyarországon. Remélem, ezzel egy olyan képet tudok majd adni, ami sokat segíthet abban, hogy ha valaki májusban ellátogat Amszterdamban, akkor a kiállításon töltött idejét miképpen hasznosíthatja leginkább.
Természetesen alkalmazhatóak más féle megközelítések is és fogok is ilyeneket alkalmazni, de ez a leglényegesebb.
A kiállítás fokozatosan aktualizált alaprajzát és a kiállítókat itt tekintheted meg.