Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Interclean 2018 sorozat I.

Interclean 2018 sorozat I.
2018.02.05.

Mondhatjuk ez a szakma világkiállítása, több mit 800 kiállítóval május 15, 16, 17, 18 újra Amszterdam. Négy nap alatt itt találkozik a szakma krémje és a kiállító standok között elhalad kb. 40 000 szakember vagy az, aki az akar lenni. Ez a 27-ik kiállítás, de ki számolja már…

Fontos szempontok

Ha az ember elmegy egy ilyen kaliberű kiállításra, akkor itt nem hibázhat. 800 kiállítót nem lehet áttekinteni csak úgy, ezt meg kell tervezni. Ha valaki erre érdemben rászán 40 órát, akkor érdemben kb. 100 kialítót tud megnézni. Mit lehet tenni, hogy ez a 100 kiállító az legyen, amire nekem szükségem van és számomra a legfontosabb információt szolgáltassa?

Csináljunk egy felosztást: a kiállítók egy része jól ismert stabil szereplője a világpiacnak, piacnak. Ezeket is két részre oszthatjuk, akik jelen vannak Magyarországon, és akik nem. Nevezzük ezeket Av és Am csoportnak. A következő csoport az, akik az úgynevezett feltörekvő kategóriába tartoznak. Meghatározó jelenlétük egy országra vagy régióra korlátozódik és az általuk kínált lehetőségek vagy megoldások még nem „hétköznapiak”. Ők, bizonyos szempontból úttörők és egyáltalán nem tudjuk, hogy megoldásaik beválnak-e hosszútávon. Itt is kék csoport van, aszerint, hogy találtak-e magyar képviselőt vagy nem és ennek megfelelően őket nevezhetjük Bv és Bm csoportnak. Az utolsó és legizgalmasabb csoport az, aki először állít ki a kiállításon. Ezek az ugynevezett fekete lovak. Továbbélésük nagyrészt attól függ, hogy a 40 000 emberből hányan jutnak el a standjukhoz és ebből kapják fel a fejüket és lesz-e ezek közül olyan kritikus tömeg, aki majd igazi reményt ad ezeknek a cégeknek? Nevezzük őket Cv csoportnak.

Mi legyen akkor a stratégia?

Az „A” csoport abból a szempontból fontos, hogy nekik az alapvető céljuk a kiállítással, hogy találkozhassanak a megrendelőikkel. Természetesen Amszterdam arra is alkalom, hogy ilyenkor az adott márka viszonteladói és képviselői is találkoznak és megbeszélik a tapasztalatikat. Ha egy takarító cég vevője egy adott márkának nyilván ellátogat az adott standra, hogy áttekintse, mit kínál cég globálisan és mi az, ami eddig elkerülte a figyelmét.

A legkevesebb időt az Av csoport érdemel, mert ha az adott nagycég nincs jelen még Magyarországon, akkor annak oka van.

A „B” csoport olyan, mint a tőzsdére újonnan bevezetett részvény. Nyilván van előélete, de nem igazán tudjuk pontosan, mit várhatunk tőle. Itt lép be a megérzés és a szakmai mérlegelés, hogy érdemes-e valamit kezdeni ezzel a céggel? Ha már van magyarországi képviselője, akkor egy fokkal lehet nagyobb a bizalom, hiszen egy szűrőn már átment.

„C” csoport a leglényegesebb csoport. Ugyanis itt a szakmai megoldás a lényeg. Ha az innováció tényleg korszakalkotó, akkor gyorsan lecsap rá egy A csoportos cég, ha nem akkor is még van túlélési lehetősége. Nyilván itt az izgalmas kérdés, hogy mindebből miképpen profitálhat egy kis, közepes vagy nagy takarítócég? Sok esetben lehet, hogy az ötlet is elég, mert az további ötleteket adhat.

Ennyit egyelőre, ezután hétfőnként jelentkezem majd az Interclean sorozattal és fenti csoportok szerint elemzem majd a kiállítókat. Itt kérném majd a segítséget a forgalmazó barátainktól is, hogy ki képviseli-e az adott márkát Magyarországon. Remélem, ezzel egy olyan képet tudok majd adni, ami sokat segíthet abban, hogy ha valaki májusban ellátogat Amszterdamban, akkor a kiállításon töltött idejét miképpen hasznosíthatja leginkább.

Természetesen alkalmazhatóak más féle megközelítések is és fogok is ilyeneket alkalmazni, de ez a leglényegesebb.

A kiállítás fokozatosan aktualizált alaprajzát és a kiállítókat itt tekintheted meg.

Az ingyenes regisztráció itt lehetséges. Május 8-ig. Aztán az már 40€ lesz, és ha valaki csak a vásár napján gondolja, hogy regisztrál, akkor az már egy 70 eurós költség lesz. 

 

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!