Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Ilyen még nem volt, a blogom történetében

Ilyen még nem volt, a blogom történetében
2018.06.26.

Olyan volt, hogy időnként valami érthetetlen okból hirtelen többen nyitják ki a blogot, de olyan nem volt, hogy 41 cégvezető hív fel, hogy akkor most mi van. Sajnos ez van! A helyzet elég szomorú és sajnos az is egyre jobban látszik, hogy a piacnak van néhány szereplője, aki abból él, hogy ideig óráig kihasználja a takarítócég vezető tudatlanságát.

A helyzet lényege egyszerű, a takarítási szolgáltatás árazása nem olyan bonyolult, de rövid határidővel, kevés adattal és nagy reményekkel meg lehet bolondítani valakit.

A mai világban az etika nagy luxus. Az üzleti szereplők nagy része etikus, ugyan de csak azokkal szemben, aki ezt „kikényszerítik”. A gyengéket pedig kíméletlenül eltapossák. A takarítóipar átlaga pedig sajnos nagyon gyenge.

Higgyétek el az egyik szemem sír és a másik nevet, mert egyrészt abból élek, hogy valaki nem tud valamit, de az számomra is szomorú, hogy nem tudunk előrelépni, mert a piac egyszerűen nem hisz az önálló-önfejlesztő szint elérhetőségében. „Ha nem tudok valamit, megveszem”, ez igaz lehet bizonyos korlátok között, de úgy már nem működik, hogy „semmit nem tudok, tehát mindent meg kell vennem!”

A 2000-es évek elején a kis és közepes cégek vezetőinek körülbelül a negyede, tanulni akart, mert pontosan látta, hogy szakmailag kihívásokkal küszködik. Ez a tanulás elsősorban a mit/mivel/hogyan kérdéskörben merült ki. Vagyis a szakma dominált és nem nagyon fordult meg senki fejében, hogy a takarítási szolgáltatás szakmai szempontjain túl alapkérdés ennek a megfelelő értékesítési modellben rejlő lehetőségek, az általános és szakma-specifikus közgazdasági összefüggései és a legutóbbi időkben pedig már szofisztikált humán erőforrás menedzsment szempontok is.

2005 – 2015 között a kezdeti nagy fellángolást követően a szakma leült, mert megdőlt az alapvető modell. Vagyis a cégek vagy megnőttek és tönkrementek vagy stagnáltak és abban mentek tönkre. Eközben bár a cégvezetők szakmailag elérték az elvárt szintet a menedzsment véna még nem kezdett el dobogni. Ugyanakkor ennek az ellentéte is jól tetten érhető a piacon, nulla szakmai tudással és csak a menedzsmentre koncentrálva vannak sikeres cégek, legalábbis rövidtávon. Mert hát azért a menedzsment valójában csak a kalapálni tudást jelenti, az, hogy milyen kalapáccsal és mire ütök az egy már egy olyan üzlet- és szakmapolitikai kérdés, mihez kevés néhány technika ismerete.

Mostanában sok cégvezetővel beszélgetek, ajánlatok és humán erőforrás rendszerek finom hangolásáról. Meglepően sok jó képességű munkavállaló van a piacon, de mélyen csalódottak és nehezen találják az ideális munkaadót. Nyilván a problémák mindig újabbak és újabbak és sehol a világon nincs rájuk 100%-os megoldás. Azonban vannak rutinfeladatok is és borzasztó azt látni, amikor jónak látszó cég rutinfeladaton vérzik el. Azt hiszem most a fejlődésnek abban a fázisában vagyunk, amikor még nem késő megerősíteni vagy újrarakni az alapokat.

Július 10-én reggel 09.00 kezdettel Törökbálinton a VIV centerben (2045 Törökbálint, Hosszúrét út 1.) bemutatom a legújabb könyvem, amit a szolgáltatásvezetőknek írtam. Nyilván ez szólhat a cégvezetőknek is. A cél az, hogy megerősítsük az alapokat, ebben a könyvben minden benne van, ami a szolgáltatásvezető napi munkájához szükséges lehet. Továbbá e könyv alapján és egy jó mentorral fel elehet készülni egy szolgáltatásvezetői vizsgára, ha úgy tetszik még egy mestervizsgára is. Ennek a napnak a célja az, hogy mindenki pontosan lássa mik a személyesen rá vonatkozó lehetőségek. Aki már szolgáltatásvezető 50% kedvezményt kap és rendkívül fontos, hogy ott legyen, mert sok minden most egyértelműen tisztázásra kerül. A részvételi díj tartalmazza a könyvet 1.0 változatát is. Ami pedig még fantasztikusabb, hogy nyitott vagyok arra, hogy ha felmerül eddig nem tárgyalt szempont a 2.0 verzióba azt is beépítem. Ezen kívül a könyv egy elektronikus mellékletet is tartalmaz, ami a FŐTÁBLA legfrissebb, még sehol nem publikált rendszere és az ahhoz tartozó új még pontosabb tervezési összefüggések és variációk.

július 10 egy olyan képzési és továbbképzési nap, amely rendkívül sok előnyt hozhat, ez a remény a mocsárból való kikecmergésre.

 

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket