Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Hogyan lehet valaki mentor és miért?

Hogyan lehet valaki mentor és miért?
2017.12.12.

A RENESZÁNSZ 2.0 projekt sikeressége alapvetően a mentorokon múlik, de ez nem egy egyszerű és pusztán üzleti modell. Ez egy olyan rendszer, ami épít a kadétok belső motivációjára és egy olyan kollaborációs képzést valósít meg, aminek igen komoly hatása lesz a piacon.

Hogyan lehet valaki mentor?

A Reneszánsz 2.0 projekt azt célozza, hogy kollaborációs formában, mentorral támogatott önképzésben a gyakorló személy önerőből is el tudjon érni valamilyen államilag elismert rész szakképesítési vagy szakképesítési szintet. Ha az adott tudásszintet mentora szerint elérte, akkor részt vehet egy független képzési intézmény által szervezett előzetes tudásfelmérésen és minimális képzés után máris mehet vizsgára.

Ezért a mentornak különleges szerepe van ebben a rendszerben.

A mentor: Az a személy, aki úgy érzi, hogy egy adott szakmai szintet olyan szinten „birtokol”, hogy ennek az elérésében tud támogatni egy vagy több kadétot. Vagyis az, aki fejleszteni szeretné magát nincs egyedül a sivatag közepén, hanem lehet egy támogatója, támasza, segítsége.

Kik ezek az emberek? Hol vannak? Hát én ismerek vagy 50-et és kb. 150-ről tudom, hogy ha egy kicsit összeszedné magát, meglepő dolgokra lenne képes. Egyszóval a potenciál megvan, én csak tudom, nagyrészt én képeztem őket, csak hát a körülmények… A képzés után visszamentek a „mocsárba”.

Ki lehet mentor?

Egy adott szint mentora az lehet, aki minimum rendelkezik az adott szint állami bizonyítványával. Továbbá a teszteken legalább 90%-os eredményt produkál. Ezt követi majd a mentori vizsga, ami valójában egy elbeszélgetés egy, a minimum megcélzott szakmai szinttel, eggyel feljebb lévő szakemberrel. A sikeres mentori beszélgetés eredményeképpen a mentor felkerül egy mentori listára, ahonnan a kadétok választhatnak maguknak mentort.

Ez ilyen egyszerű!

Mi motiválja a mentort?

Hát gondolom először és leginkább a szakmai presztízs és hát nem utolsó sorban ez egy kiegészítő kereset is lehet. Ezt majd a start rendezvényen bővebben kifejtem.

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket