Hogyan lehet valaki mentor és miért?
A RENESZÁNSZ 2.0 projekt sikeressége alapvetően a mentorokon múlik, de ez nem egy egyszerű és pusztán üzleti modell. Ez egy olyan rendszer, ami épít a kadétok belső motivációjára és egy olyan kollaborációs képzést valósít meg, aminek igen komoly hatása lesz a piacon.
Hogyan lehet valaki mentor?
A Reneszánsz 2.0 projekt azt célozza, hogy kollaborációs formában, mentorral támogatott önképzésben a gyakorló személy önerőből is el tudjon érni valamilyen államilag elismert rész szakképesítési vagy szakképesítési szintet. Ha az adott tudásszintet mentora szerint elérte, akkor részt vehet egy független képzési intézmény által szervezett előzetes tudásfelmérésen és minimális képzés után máris mehet vizsgára.
Ezért a mentornak különleges szerepe van ebben a rendszerben.
A mentor: Az a személy, aki úgy érzi, hogy egy adott szakmai szintet olyan szinten „birtokol”, hogy ennek az elérésében tud támogatni egy vagy több kadétot. Vagyis az, aki fejleszteni szeretné magát nincs egyedül a sivatag közepén, hanem lehet egy támogatója, támasza, segítsége.
Kik ezek az emberek? Hol vannak? Hát én ismerek vagy 50-et és kb. 150-ről tudom, hogy ha egy kicsit összeszedné magát, meglepő dolgokra lenne képes. Egyszóval a potenciál megvan, én csak tudom, nagyrészt én képeztem őket, csak hát a körülmények… A képzés után visszamentek a „mocsárba”.
Ki lehet mentor?
Egy adott szint mentora az lehet, aki minimum rendelkezik az adott szint állami bizonyítványával. Továbbá a teszteken legalább 90%-os eredményt produkál. Ezt követi majd a mentori vizsga, ami valójában egy elbeszélgetés egy, a minimum megcélzott szakmai szinttel, eggyel feljebb lévő szakemberrel. A sikeres mentori beszélgetés eredményeképpen a mentor felkerül egy mentori listára, ahonnan a kadétok választhatnak maguknak mentort.
Ez ilyen egyszerű!
Mi motiválja a mentort?
Hát gondolom először és leginkább a szakmai presztízs és hát nem utolsó sorban ez egy kiegészítő kereset is lehet. Ezt majd a start rendezvényen bővebben kifejtem.