Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Hogyan járulhat hozzá a sikeres pályáztatáshoz a szakértő?

Hogyan járulhat hozzá a sikeres pályáztatáshoz a szakértő?
2017.12.29.

A verseny meghatározó jelentőségű a hatékonyság fejlődése szempontjából, azonban ez csak akkor valósul meg, ha a verseny nagyon jól szabályozott. Ebben az esetben nyerni büszkeség, és veszíteni pedig nem megalázottság, hanem tapasztalat, ami egy új versenyen talán nyerésre vihet.

Mi szükséges ahhoz, hogy a verseny, valódi verseny legyen?

18 év szakértői tapasztalata azt mondatja velem, hogy egy pályáztatás alappillére az, hogy végül is mit akar venni az ajánlatkérő. A takarítási (tisztítás-technológiai) szolgáltatás meghatározása nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt sokan gondolják. Ha szakszerűek akarunk lenni és a szolgáltatás definíciójából indulunk ki, akkor a következő kérdésekkel állunk szemben.

Definíció:

Kritikus kérdések:

Formailag és tartalmilag értékelhető,

Hogyan fogja értékelni az megbízó, a kapott szolgáltatást?

Bizalmi, dokumentált és integrált szolgáltatás,

Milyen dokumentumokat vár az ajánlatkérő az ajánlatadáskor?

Milyen dokumentumok és feljegyzések naprakész megvalósulását várja el a megbízó a szolgáltatás során?

Mi alapján dönti el az ajánlatkérő, hogy melyik számára a legjobb szolgáltatás?

Mely során az előre meghatárolt területen, az óda nem való, és ott valamilyen kockázatot jelentő anyagokat távolítják el, vagy tartják távol, szakszerű módszerekkel és tervezett időben.

Meghatározásra kerültek-e a területek a MATISZ IR 01 szerint?

Van-e megfelelő forma az területi adatok dokumentálására, amely segítségével az ajánlatok objektíven összehasonlíthatóak?

 

Ha mindezekre megvannak a szakszerű és kielégítő válaszok, azt hiszem a nyertes jó szolgáltatást fog nyújtani.

Menjünk egy kicsit mélyebbre. Mi a helyzet akkor, ha a kérdések nincsenek, vagy nincsenek jól megválaszolva?

Nézzük kérdésenként:

Kritikus kérdések

Problémák, ha a kérdés nincs megfelelően megválaszolva:

Hogyan fogja értékelni az megbízó, a kapott szolgáltatást?

A szolgáltató nem feltételezi, hogy a szolgáltatása szigorúan ellenőrizve lesz. Ezért a minőség kérdését saját igénye szerint kezeli. Ez lehet magas (vannak ilyen elvetemültek) de lehet különösen alacsony is, amennyiben a versenyben csak az ár számít.

Milyen dokumentumokat vár az ajánlatkérő az ajánlatadáskor?

A Főtábla, Munkaterv és az ezekhez kapcsolódó feljegyzések olyan alapdokumentumok, melyek hiánya kizárja a megfelelő minőséget.

Milyen dokumentumok és feljegyzések naprakész megvalósulását várja el a megbízó a szolgáltatás során?

A Főtábla, Munkaterv, Munkalapok és az ezekhez kapcsolódó feljegyzések operatív „naprakész” vezetése hiányában az elvégzett szolgáltatás nem igazolható.

Mi alapján dönti el az ajánlatkérő, hogy melyik számára a legjobb szolgáltatás?

Az értékelési szempontok matematikai formában írják le az ajánlatkérő igényességét. Ha 50% ár és 50% szakmai tartalom akkor a megrendelő számára az ár/érték arány a meghatározó. Ha az ár 51% vagy annál magasabb, akkor az ajánlatkérő számára minőség nem szempont csak az ár. Ez annál inkább igaz, minél magasabb az ár szempontja. Fordított helyzetben pedig nem számít, mibe kerül, csak a minél magasabb szakmai színvonalú legyen.

Meghatározásra kerültek-e a területek a MATISZ IR 01 szerint?

Nem megfelelő adatok és nem megfelelően strukturált adatok hiányában nem lehet reális árat adni, ugyanakkor nem lehet objektíven eldönteni, hogy az adott szolgáltatási díj éppen magas, alacsony vagy optimális.

Van-e megfelelő forma az területi adatok dokumentálására, amely segítségével az ajánlatok objektíven összehasonlíthatóak?

Ha egy takarítási ajánlat nem a Főtábla rendszerében (MATISZ IR02) van megadva annak értékelése és más pályázókkal való objektív összehasonlítása rendkívül körülményes, mondhatni majdnem lehetetlen. Továbbá a Munkaterv értékelése is nehézségekbe ütközik, hiszen nem határozható meg, hogy pontosan milyen időbeosztásra épül.

 

Mindezeknek megfelelően értékelhető, hogy egy pályázat vagy ajánlatkérés a megrendelő hasznára válik-e vagy csak a gondja és a baja lesz a nyertes szolgáltatóval.

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket