Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Hírlevél vagy blog?

Hírlevél vagy blog?
2016.04.26.

Jó kérdés, mert elgondolkodtató, titkos kutatások azt mutatják, hogy az emberek háromszor szívesebben olvassák a cégvezető nevéhez kötött személyes bejegyzéseket, mind az unalmas és fölöslegesen hivatalosnak beállított céges híreket. A potenciális megrendelők rendkívül kíváncsiak arra, hogy mit gondol a vezér, aki szolgáltatás mögött áll, és persze ebből csak azt tudják meg, amit az le is ír.

A mai cégvezetők nem használják eléggé ezt az eszközt

Miért is? Azt nem mondhatjuk, hogy nem lennének gondolataik. Mert, hogy vannak, de 10 megkérdezett cégvezetőből 9 azt mondja, hogy a gondolatai 99%-ban titkosak és nem írhatja le, mert azt a konkurencia is elolvassa.

A másik nehézség, hogy a blog egy olyan célzott személyes műfaj, ami egyszerre pusztába kiállított szó is, és nem tudni mi lesz vele. Természetesen ma már a technika sok féle lehetőséget kínál a blogolásra, de a felső vezetők nagy részének fogalma sincsen, milyen korlátokat állíthat, és hogyan biztosíthatja az interaktivitást, hogyan mérheti név szerint az aktivitást.

A harmadik probléma, hogy az emberek magukból indulnak ki. „Ahogy én nem vagyok kíváncsi, hogy mit gondol a papírbeszállító cég vezetője, úgy az én ügyfeleim sem kíváncsiak az én gondolataimra” mondja ez egyik megkérdezett vezérigazgató. Pedig a kommunikáció hiánya sok félreértésnek az oka és egyben drágábbá és hatékonyatlanabbá teszi a hivatalos céges kommunikációt is.

Miről van szó pontosan?

Hát, Amerikában már másképpen látják az ügyet. Ott a csúcsvezérek blogolásának már komoly hagyománya van. Nyilván nem „a pornépnek” szól, de fontos, hogy technikai és kommunikációs verseny van abban, hogy milyen információkat osztanak meg és kivel. A vezérek balogjainak olvasótábora egy exkluzív klub, és aki ebben a klubban nincs benne, hiába van jelen a fizikai beszélgetéseken vagy rendezvényeken, sokszor nem is érti, miről van éppen szó. Ugyanis a lényeges információk a blogban kerültek megosztásra.

Blog a szakmának, konkurenciának

Nyilván vannak piacvezetők és piackövetők, van, akinek számít a véleménye és van, akinek a hangja egyáltalán nem is hallatszik. Tegnapi bejegyzésemben beszéltem arról, hogy a Magyar takarítópiacon ne nagyon van az egész piacot átfogó üzletági stratégia és a piaci szereplők között pedig nincs semmi ilyen irányú kommunikáció sem, hát a cégvezetői blogok éppen ezt az űrt töltenék ki. El kéne ezen gondolkodni egy kicsit. Néhány példa itt.

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!