Hátra vagy előre menekülés?
Tegnap nem küldtem ki hírlevelet, mert kíváncsi voltam, hogy csak pusztán a FACEBOOK mit „hoz” és ennek kapcsán egészen meglepő tapasztalatokra tettem szert. Felvetődik tehát a kérdés, hol van a bibi?
A FB-n megosztott cikkek utóélete nyilvános
Hát igen, az FB-t lehet szeretni vagy utálni, de ma egy megkerülhetetlen médiahatalom. Nyilán ez is, mint sok minden más megosztja az embereket és sok legenda is kering körülötte. Egy viszont biztos, hogy elég sok embernek ez az alap hírforrás és nem az ilyen olyan érdek mentén manipulált fősodrú média. Ezen embereket elsősorban a barátaik vagy éppen ellenségeik sorsa jobban érdekli.
Párbeszéd
Ha a számok oldaláról közelítem meg a dolgot, akkor a TISZTASÁG oldalnak van kb. 1 200 kedvelője és ebből több mint 300 elértem már első nap, amiből aztán majdnem háromnegyede (198) meg is nyitotta a cikket. Ez az arány lényegesen jobb, mint a hírlevélnél, ahol az átlag megnyitás jó, ha a 100-at eléri.
Mindezek mellett a legfontosabb, hogy a 198 olvasóból 3-4 reagálnak írásban és 6 – 7-en felhívnak telefonon. A hírlevél esetén ritkán van 1-2 írásos reakció, ezzel szemben van olyan nap, amikor 15-en is felhívnak egy-egy jól sikerült provokatív cikk kapcsán. Ilyenkor aztán jól le lehet szűrni ki és mit gondol, milyen korlátok közt őrlődik, és miről álmodik.
Aktualitások
Az árversenyről áttérni a minőségi versenyre nem lesz egyszerű és nem is lesz gyors. Egyelőre sokan – mármint a takarítócég vezetők - gondolják, hogy még egyelőre nem is aktuális, azonban ezzel szemben a létesítménygazdák már mást mondanak. Nyilván az ár, a költség továbbra is fontos marad, de ugyanakkor már kezdenek megfogalmazódni konkrét elvárások.
Az, hogy a pályázatok bírálati szempontjai között legyenek szakmai szempontok is, az sínen van. Az, hogy ezek mennyire szakmaiak, azt a következő években dől majd el és nagyrészt a szakmán is múlik. Viszont ezek a szakmai szempontok előrevetítik a számonkérést is.