Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Gyakorlati készség

Gyakorlati készség
2018.01.10.

A gyári munkás mindegy miképpen viselkedik és bár a termék csak egy féle képen szerelhető össze, a végén a MEO úgyis eldönti, hogy vagy kiengedi a terméket vagy nem. A szolgáltatás ezzel szemben, egy különleges tevékenység, itt a vevő szeme láttára áll elő az eredmény és eközben számtalan variáció lehet, hogy végül a vevő elégedett legyen.

Folyamatszemlélet

A folyamat eredménye az értékes végtermék. Az értékes végtermék értékét az határozza meg, hogy a folyamat során milyen hozzáadott érték épül be az eredménybe. Ezek közül a legfontosabb, hogy az eredmény olyan lesz, mint amit a megrendelő megálmodott. Továbbá ez az eredmény szakmailag is helyes és hatékonyan volt megvalósítható, hiszen a presztízs és a profit sem hiányozhatnak a rendszerből, hiszen akkor mi értelme lenne az egésznek.

Ezért az első és legfontosabb lépések a TISZTÁZÁS és a DÖNTÉS.

Gondoljuk csak végig, mennyire hiányzik ez a piacról. Mindenki „konzervet”árul. A piaci résztvevők abból indulnak ki, hogy a vevő számára az ár a legfontosabb, pedig bármilyen meglepő is nem az. Minden onnan ered, hogy a tisztázásnak nincs kultúrája. Vagyis a megrendelőknek van egy elképzelése a dologról, ami lehet, hogy messze elavult, amit beárazott valamikor és ezt szeretné viszont látni a piacon. Valójában nincs igazán döntési helyzetben, csak azt hiszi.

A TISZTÁZÁS jelentősége éppen az lenne, hogy az érdeklődőt döntési helyzetbe hozza az alternatívák lényegének megismertetésével és ténylegesen behozza a szakmai DÖNTÉS lehetőségét.

Ami aztán az igazi csavar, hogy itt megjelenik majd egy szubjektív töltet is, és ha az értékesítő ezt megfelelően csinálja, maga is meglepődik, hogy milyen fejlődésre képes a morcos megrendelő. Amikor nekem az értékesítést tanították azt mondták, ha nem tudok tisztázni, ne adjak ajánlatot. Ezt az elvet azóta is, már több mint 25 éve tartom.

Akaród tudni hogyan, gyere el a 4 napos FELÜLETSPECIALISTA tréningre. Heti egy nap, csütörtök. Holnap indul!

Vissza

Szakanyag megrendelő














A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket