Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Gerilla értékesítés

Gerilla értékesítés
2016.01.03.

Amerikában a takarítási szolgáltatások 70%-át direkt értékesítéssel adják el azzal, hogy bemutatót tartanak a technológiai lehetőségekről. Vannak megrendelők, akik egyszerre 3 – 4 céget is megversenyeztetnek, és ezek ténylegesen is igazi versenyek, de vannak kényelmesek is, akik megvárják, amíg megtalálja őket egy felületspecialista.

Sokféle, fajta stratégia van. Van, aki az akciókkal operál és van, aki csak „a következő” akar lenni. Ez utóbbi azt jelenti, hogy szép lassan felépít egy potenciális vevőkört, akinek rendszeresen üzenetet küld, azzal kapcsolatban, hogy egy adott terület kihívásaira tudja a választ, vagy azzal kapcsolatban, hogy bizonyos helyzetekre milyen választ adott (képek, dokumentumok, referencia nyilatkozatok). Aztán egyszer csak módja nyílik megmutatni, hogy valójában mit tud.

A kulcskérdés persze az, hogy miképpen építem fel a szakértői képet, és hogy jutok el a potenciális vevőimhez. Nyilván, ahhoz, hogy valaki szakértőnek látszódjon, annak közel kell lennie a valódi szakértői szinthez. Ami azt is jelenti, hogy az illető nem csak elméletileg tud sokat, hanem nap, mint nap gyakorolja is, és valódi problémákat old meg.

Persze az is lehet, hogy van sikeres gyakorlati tevékenysége, de azt nem dokumentálja és nincs megfelelő kommunikációja a sikerek és az eredmények vonatkozásában.

Visszatérve az alapokhoz, a sikeres gerilla értékesítés három lábon nyugszik. Az első a specializáció. A második a dokumentáció és a harmadik a kommunikáció. Mindhárom fontos, egyik sem hagyható el, mert akkor feldől az egész rendszer. Ez igazából egy háromlábú „Luca szék”, amely sok féle anyagból van, és ha a tulajdonosa feláll rá többet lát mind előtte, látja a valódi vevőit.

Ugyanis van még egy fontos dolog, az pedig a potenciális megrendelők előszűrése. Nem akarunk és nem is tudunk mindenkinek szolgáltatni. Ha igazán „királyi” szolgáltatást akarunk kínálni ezt csak egy jól megválogatott igényes és fizetőképes és ennek megfelelően szűk „királyi” körnek nyújthatjuk.

A rugalmasság és a szolgáltatott minőség nem utolsó sorban a problémamegoldó képesség nyilván alapja mindennek és persze szükség van egy bizonyos időre, hogy kialakuljon az arculat, de higgyétek el, ezek nélkül csak vergődés az élet. A Gerilla értékesítés tehát nem akar azonnal eladni, ez egy hosszú távú stratégia melynek célja egy a téma és az abban a témában központi szerepet betöltő szakember, nem politikus és nem vezető "csak" inspiráló iránt elkötelezett közösség felépítése.

A takarítás sajátossága, hogy bár halálosan veszélyes és nehéz munka (mint tudjuk, egyike volt a 12 munkának, amiket Héra azért eszelt ki a félisten Héraklész számára, hogy az belehaljon) de általában nem jár érte dicsőség. Ezért is volt az, hogy Héraklész a 12-ből 11-et ingyen megcsinált csak Augiász istállóinak kitakarításáért kért pénzt.

 

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!