Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

FŐTÁBLA/ALTÁBLA

FŐTÁBLA/ALTÁBLA
2018.04.20.

A héten adódott egy oly helyzet, hogy egyszerre de egymástól függetlenül keresett meg a megbízó és a szolgáltató. A kérdés természetesen az ár volt. Mi a reális 10 Forint felett vagy alatt? Mármint per négyzetméter per nap.

A szakértői feladat végtelenül egyszerű a szolgáltató szerint neki egy ember egy órára 2.350 Forintba kerül. Ez szerintem teljesen reális, és ez körülbelül egybe is esik a MATISZ (matisz_bemutatkozo_level_2018_0417-2.pdf) álláspontjával is, amit a TOD 2018 rögzít is. Ez egy munkaerő piaci helyzet, amit a kereslet és kínálat alakít. Azonban van egy szakmai kérdés is. Ez pedig hogy ez az ember 1 óra alatt hány négyzetmétert takarít ki?

Amikor felteszem ezt a kérdést, természetesen arra gondolok, hogy mekkora az a felület, amit a szolgáltatási jegyzékben leírtak szerint kitakarít, van ellenőrzés és nincs reklamáció. nem az érdekel, hogy mi a terv, az érdekel, hogy az, ami igazoltan megvalósul.

Hát erre nem jön kapásból a válasz, de végül is szép lassan megfogalmazódik: 160 m2. Nincs rá hiteles auditbizonyíték, mert nincs ALTÁBLA, munkalap és belső tanúsítvány, de a szolgáltatásvezető kézi vezérléses rendszeréből ez jön ki. Ez egy 10 éves irodaház nagy átlagban 50 – 70 négyzetméteres irodákkal, van néhány kisebb is. Ez a teljesítmény hihető.

Ha ez 160 m2/óra, akkor a kérdéses szolgáltatási díj 14.6 Ft/m2/nap. Az ide vonatkozó Osztrák tételnorma 195 m2, ami pedig akkor azt jelenti, hogy a díjat le lehet szorítani 12 Ft/m2/napra. A kérdés természeten az, hogy ezért mit kell, és mit lehet tenni, úgy, hogy a 2.350 forintos rezsióradíj ne változzon, mert az akkor újra átértékeli a helyzetet. Bármit is, a kérdésre adható válasz egyértelmű, 10 Forint felett.

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!