Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Felületspecialista 2018

Felületspecialista 2018
2017.12.13.

A megrendelő bizalmatlan, a megrendelő elégedetlen. Miképpen lehet valakit meggyőzni, hogy az én szolgáltatási termékem egészen más, mint a többi, ami a piacon elérhető? Ezek mellett fontos kérdés, hogy miként lehet kilépni az árversenyből és a kiléptünk mi legyen a fő irány?

Nézzük legelőször az eredményesség kérdését

Az eredmény maga a cél. Az, hogy egy adott személynek mi a fontosabb, aszerint kell megfogalmazni az eredményt. A takarításban több cél is lehet, de vajon a megrendelő mennyire van tisztában azzal, hogy mi a legjobb cél. Nézzünk egy autós példát: a megrendelőnek az a célja, hogy az autó jól gyorsuljon, még a hegyen is. Ez a cél a gyártónak szakmai olvasatban annyit jelent, hogy nyomaték és erő, és ennek megfelelő sebváltó, mindez összhangban az autó tömegével. Gondolom érthető.

A takarítás szempontjából is a megrendelő „naiv” célja, hogy minden rendben legyen. Ez azonban a takarító szempontjából kockázati kategóriákat, ennek megfelelő technológiát, anyag és eszköz szükségletet és optimális időráfordítást jelent.

A nagy kérdés, hogy miként értékeli mindezeket a megrendelő. Hiszen az autó esetében a gyorsulás megfelelősége szubjektív (nincs gyorsulásmérő a műszerfalon és a gyártó sem ad ilyen típusú garanciát) és a takarításnál is kritikus a helyzet. Mert hát mikor áll az az állapot, hogy minden rendben van?

Nézzük most a hatékonyság kérdését

A hatékonyságról csak egy valamilyen eredmény elérése függvényében lehet beszélni. Gondolom ez mindenki számára tiszta. Például ugyanazon az útszakaszon, ugyanolyan sebességgel haladva és ugyanannyi embert szállítva, az az gépkocsi, amelyik ugyanabból az üzemanyagból kevesebbet fogyasztott, az a leghatékonyabb.

Vagyis a takarítás esetén, ha minden rendben van, akkor az, mibe kerül? 

Mi a célunk?

A lehető legtöbb szolgáltatást kapni egy adott mennyiségű pénzért?

A lehető legolcsóbban megkapni egy pontosan meghatározott szolgáltatást?

A lehető legolcsóbban megkapni valamit, ami takarításnak nevezhető?

Ez a legfontosabb szakértői kérdéskör.

Többek között erre is választ kapsz itt.

Vissza

Szakanyag megrendelő














A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket