Felületspecialista 2018
A megrendelő bizalmatlan, a megrendelő elégedetlen. Miképpen lehet valakit meggyőzni, hogy az én szolgáltatási termékem egészen más, mint a többi, ami a piacon elérhető? Ezek mellett fontos kérdés, hogy miként lehet kilépni az árversenyből és a kiléptünk mi legyen a fő irány?
Nézzük legelőször az eredményesség kérdését
Az eredmény maga a cél. Az, hogy egy adott személynek mi a fontosabb, aszerint kell megfogalmazni az eredményt. A takarításban több cél is lehet, de vajon a megrendelő mennyire van tisztában azzal, hogy mi a legjobb cél. Nézzünk egy autós példát: a megrendelőnek az a célja, hogy az autó jól gyorsuljon, még a hegyen is. Ez a cél a gyártónak szakmai olvasatban annyit jelent, hogy nyomaték és erő, és ennek megfelelő sebváltó, mindez összhangban az autó tömegével. Gondolom érthető.
A takarítás szempontjából is a megrendelő „naiv” célja, hogy minden rendben legyen. Ez azonban a takarító szempontjából kockázati kategóriákat, ennek megfelelő technológiát, anyag és eszköz szükségletet és optimális időráfordítást jelent.
A nagy kérdés, hogy miként értékeli mindezeket a megrendelő. Hiszen az autó esetében a gyorsulás megfelelősége szubjektív (nincs gyorsulásmérő a műszerfalon és a gyártó sem ad ilyen típusú garanciát) és a takarításnál is kritikus a helyzet. Mert hát mikor áll az az állapot, hogy minden rendben van?
Nézzük most a hatékonyság kérdését
A hatékonyságról csak egy valamilyen eredmény elérése függvényében lehet beszélni. Gondolom ez mindenki számára tiszta. Például ugyanazon az útszakaszon, ugyanolyan sebességgel haladva és ugyanannyi embert szállítva, az az gépkocsi, amelyik ugyanabból az üzemanyagból kevesebbet fogyasztott, az a leghatékonyabb.
Vagyis a takarítás esetén, ha minden rendben van, akkor az, mibe kerül?
Mi a célunk?
A lehető legtöbb szolgáltatást kapni egy adott mennyiségű pénzért?
A lehető legolcsóbban megkapni egy pontosan meghatározott szolgáltatást?
A lehető legolcsóbban megkapni valamit, ami takarításnak nevezhető?
Ez a legfontosabb szakértői kérdéskör.