Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

És akkor tényleg született egy gyerek

És akkor tényleg született egy gyerek
2016.06.13.

Beszélünk, beszélünk de, hogy valójában eközben ki és mit gondolom, az csak később derül ki. Ma rendelkezésre áll minden, a teljes képzési vertikum és állami elismerés, de az iparágban még mindig döntően csak szakképzetlenek foglalkoztatnak. Miért is?

Ma alapvetően a legtöbb cégvezető azt mondja, hogy a piac csak a fapados szolgáltatást fizeti meg. Mondom a legtöbb, de nem mindegyik. Ez persze abból a szempontból egy jó nagy marhaság, hogy mert miért lehetne az igaz, hogy a világ minden termékében és szolgáltatásában vannak kategóriák és pont a takarításban ne lennének.

Tehát ha most mindenki azon gondolkodik, hogy a fapadost, hogyan lehet még jobban lenyomni, akkor ezt hagyjuk abba, és kezdjünk el azzal foglalkozni, hogy mik lennének azok a VALODI tartalmak, amikkel TÉNYLEGESEN is javítható lenne a szolgáltatás és a vevők ELÉGEDETTSÉGE pedig folyamatosan fokozható lenne.

Mielőtt még most valaki egy hangos sóhaj keretében, önelégülten hátradőlne és azt suttogná magában, hogy mi tökéletesek vagyunk, nézzen szembe a szomorú ténnyel a 10 megrendelőből 1 reklamál és kilenc csendben elégedetlen a takarítási szolgáltatásokkal. Bármelyik szolgáltató cégről is legyen szó. Nyilván ebben meg van a keresleti oldal felelőssége is, de egy pillanatra tegyünk úgy mintha ők ártatlanok lennének és nézzük a saját hibáinkat.

Miért vannak a gondok?

  1. Mert a takarító szolgáltatókat nem izgatja, hogy olyan területekre adnak árajánlatot, amelyek nincs pontosan felmérve.
  2. Mert a nem pontosan felmért területekre olyan ajánlatokat adnak, amik nagyon nehezen kérhetők számon.
  3. Mert ma a cégvezetők azt gondolják, hogy a szolgáltatással csak addig kell foglalkozni, amig a szerződést aláírják és a megvalósítás az a rabszolgák dolga.
  4. Mert a végrehajtást nem megfelelő létszámú szakemberre bízzak, hanem szerintük az már rendben van, ha az optimális szakember létszám háromnegyede, tegnap felvett szakképzetlenből rendelkezésre áll.
  5. Mert nem csak, hogy nincs valódi belső minőségmérés, hanem a cégvezetők azt sem tudják, hogy azt enni kéne vagy inni. nem ismerik a hatályos szabványokat, nem ismerik az eszközöket és nem is gondolják, hogy ilyesmivel foglalkozniuk kéne.

Azt felsoroltokból akár egy is elég lenne, hogy más szakmát leírjanak, de mi már 3 000 éve le vagyunk írva, tehát rosszabb már nem tud lenni. Ha valakit mégis izgatna, az tény, hogy jó lenne ebből kilépni, töltse ki a kérdőívet.

 

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket