Értem az aggodalmakat
A takarító szektor a következő 5 évben olyan átalakuláson megy majd át, amit eddig senki el nem tudott képzelni, és amivel senki nem számolt. A világgazdaság és ezen belül az Európai, ami alól a Magyar sem vonhatja ki magát, lassulása várhatóan rövid lesz, de már az elején drasztikus beavatkozásokat fogunk tapasztalni. A remény persze fontos, de nem elég.
Mindez a takarító szektor szempontjából alkalom arra, hogy újragondoljuk a helyzetünket és meghatározzuk az új stratégiát. Ennek egyik eleme a tervezés.
Az a cég, amelyiknek minden szolgáltatási szerződése kapcsán nem lesz, minden emberének, minden napra munkalapja, és ez a munkalap nem lesz hitelt érdemlő vállalti dokumentum, amire aztán ráépülhet a teljesítési igazolás és a bérszámfejtés, annak annyi.
Aki ezt a mondatot megértette, jó úton van, aki nem az kérdezzen. Ez természetesen az első és meghatározó cél, aminek eszközrendszere a FŐTÁBLA és az AL táblák. Erre van módszertan, csak el kell végezni a házi feladatot. SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ KÖNYV.
A második cél az a m2/óra, vagyis a teljesítmény növelése, a minőség romlása nélkül. Ez tisztítás-technológiai és egyben humán erőforrás szakmai kérdés. Születnie kell valamilyen vállalton belüli „társadalmi” egyezségnek ahhoz, hogy ez a folyamat sikeres lehessen. Ez a lépés nem hagyható ki, nem spórolható meg. Technológiailag majdnem mindenre van valamilyen, sok esetben több féle megoldás is, de bármi újnak a bevezetése nem lépheti át, nem hagyhatja figyelmen kívül a változásmenedzsment törvényszerűségeit. Tehát ez nem egy kapcsoló, hanem sokkal inkább egy felhőkarcoló építése, eleinte csak kistéglákból… Ebben azért van egy 35 éves tapasztalatom, a takarító szektoron kívül is.
Azért, hogy a történek teljesen kerek legyen, itt jön be az első cél minősége. Ha értjük ezt a fogalmat. Vagyis amikor MUNKALAP-ról beszélek, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy ez egy analóg vagy digitális rendszer és milyen erőforrásokkal tartható fenn, illetve ennek a monitoring-ja ténylegesen is ad Real Time és használható adatot. Továbbá ezt milyen szinten tekinti értéknek a megrendelő, ami persze kommunikáció és szolgáltatói hitelesség kérdése is és köze nincs a marketinghez. Ehhez nyilván egy sokkal intenzívebb szakmai párbeszéd kell.
Szóval a MUNKALAP egy kő kemény szakmai kérdés, ha úgy tetszik egy kicsit izzadságszagú is, mert ez egy komoly erőfeszítés. Ezen kívül nyilván egyéni céges probléma és innováció is. Meg kell tudni oldani, különben nem lesz túlélés.
Ok, de mi van, ha mégse? Hát akkor marad a cselédsors… és soha nem leszünk ipari szolgáltatás.
Az ideológia lényege: egy egyre objektívebbé váló minőségmérés mellett, a legfontosabb a folyamatosan fejlődő teljesítmény! A tervezés, szervezés és fejlesztés ezt alapozza meg. A megrendelő csak ezt tudja pozitívan megélni.