Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Erőteljes év vége

Erőteljes év vége
2016.11.09.

Miközben nem indifferens, hogy ki lesz az új amerikai elnök, azt gondolom van egy sokkal nagyobb problémánk. Elérkeztünk egy felhoz és nem látszik pontosan, hogy mit lehet kezdeni vele. A probléma abból a szempontból meredekebb, mint mondjuk 1996-ban, hogy most nem 1 db. tiszta célpont, hanem kb. 5 homályos lebeg mindenki szeme előtt.

Gondolom, mondanom sem kell, hogy mindenkinek más és senki nem tudja, melyikre fókuszáljon.

Nem is gondoltam volna, hogy ezek a párbeszédek ennyire megérintik a szakmát. Aztán olyan meg végképpen nem volt, hogy 100 olvasóból 15 lájkolja is a cikket. Szó, mi szó, akikkel telefonon és személyesen beszéltek a felismerésekről számoltak be.

Na, de a dolognak itt nincs vége. Azt hiszem itt az ideje egy nagy szakmai beszélgetésnek. December 12-én hétfőn tervezek egy évzáró rendezvényt.

A cél, hogy megmutassam azokat az összefüggéseket, amelyeket a 2016-os év során ismertem fel és ezzel alapozzuk meg a 2017-es év céljait és eszközrendszerét. A terv az, hogy 4 másfélórás blokkban elindulunk a takarítás relatív értéktől, a takarító személyiségén keresztül elérkezünk a kulcskérdéshez. Hogy tarthatjuk meg az embereinket és miképpen vegyük rá őket, nap mint nap, töretlenül fáradozzanak a legendás szolgáltatás megvalósításában?

A válasz megvan, de nem egyszerű. Nem egyszerű leírva sem, de nem egyszerű megérteni sem. A megértéshez egy csomó felismerés kell. Azt már most tudom mondani, mert már teszteltem, az első másfél óra sokkoló lesz.

Aki a blogot rendszeresen olvassa nem lesz annyira durva, viszont jobban fog tudni koncentrálni a lényegre. Ugyanis a nap célja nem valami elméleti okfejtés, hanem konkrét recept a legendás takarítási szolgáltatás megvalósítására.

A helyzet kulcsa a kényszer

A kényszer viszont olyan küszöb, amiben sokan megbotlanak és elhasalnak. Azután pedig lesz, aki fel tud állni és lesz, aki nem.

A minőségmérés első morzsája, hogy végül is mire vállalkozunk? Mit takarítunk el? Milyen eredményességgel és ezt miképpen mérjük objektíven? December 12-én megvilágítom az összefüggéseket. Ez egy olyan nap lesz, ahol cégvezetőként rengeteget tanulhatsz. Légy részese a felismerésnek el és ledöbbensz majd, hogy milyen eszközöket kaphatsz a kezedbe.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket