Egyszer csak, nyitni kell…
Tegnap mindkét önképzőben igen intenzív nap volt, sokan megmozdultak és sokan elmondták a véleményüket. Alapvetően azt mondhatnám, hogy mindenkinek a saját szemszögéből igaza is van. A probléma, csak az, hogy mindenki csak a saját érdekein keresztül lát.
Ez önmagában nem lenne baj, ha nem csak azt hallaná, amit saját maga mond, hanem fenné a fáradtságot és másokat is meghatogatna és szembesülne egy másik nézőponttal. Ha ez bekövetkezik, már csak egy nagy ugrás és megtalálnánk a jó megoldást mindenki számára.
Nem véletlen a mondás: „Légy te az a változás, amit a világtól vársz”
Nézzük mit szűrtem le a tegnapi posztokból.
Igen, a helyzet az, hogy a megrendelők nem értékelik a takarítási szolgáltatásokat! Igen, ez a takarítóknak és takarító szolgáltatóknak nem jó hír! Tényegesen brutálisan nem jó!
Vizsgáljuk ezt meg közelebbről:
- Tett-e valami rosszat, hibázott-e valami a takarító szektor vagy maguk a takarítók, hogy ez a helyzet így alakult?
- Tesz-e valamit a takarító szektor, vagy maga a takarító, hogy ezen a helyzeten változtasson?
Van már felismerés?
Ok, tisztában vagyunk azzal, hogy a legtöbb takarító a piacon szakképzetlen. Nem a papírról van itt szó, hanem arról, hogy fogalma sincs arról, milyen mértékű abszolút szakmai tudáshoz képest, mennyit tud Ö maga a takarításról.
Tehát ha van egy 2 négyzetméteres tavam a kertben és még nem láttam életemben tengert vagy óceánt, még nem utaztam hajon és nem voltam olyan helyzetben, hogy nem láttam sehol partot, akkor nem biztos, hogy igazából van-e értelme bárki számára is, hogy a pocsolyámról vagy a víztömegek természetéről folytasson velem társalgást. Ebben a témában a hitelességem egy nagy nulla.
Ha bemegyek egy pékségbe és ott csak egy fajta kenyeret látok, nem pont egyformák, de mégis alig van köztük felfedezhető különbség. Mindegyik meg van égve, van, amelyik egy icipicit jobban és van, amelyik kevésbé. Egyik sem igazán szép, laposak mind és nem nagyon találsz köztük egy érdekesebbet sem. Értjük a helyzetet? Igen? Na, akkor jön a csavar, viszont mindegyiknek más az ára! Ebben a helyzetben melyiket veszed meg?
Igen, megkeresed a legolcsóbbat! Hiszen miért adnál ugyanazért több pénzt? Nem vagy hűje!
Igen, csak ebben a pillanatban a bolti eladó azt mondja: Kedves Hölgyen/Uram a kenyerek ugyan tényleg egyformának látszanak, de nem azok, ott van például ez, ami azért 1 000 Forint, aki csinálja kazinc-röcsöge alsóról jár be minden nap és hát így sokkal drágább az Ö foglalkoztatása. Ez a viszont azért 1 200, mert aki csinálta, annak pék vétettsége is van… De itt ez, ami 600 Forint, nem tudjuk, hogy készült és azt sem, hogy mióta van a polcon, de olcsó.
Nem tudom mennyire győzött meg az ember? Mennyire tűnt hitelesnek, amit mondott? Azonban ez a vicces mese igazából a takarító szektor mutatja be? Menyire volt felkelteni az érdeklődésünket és mennyire tudtunk azonosulni azzal, amit mondott?
Igen, ez a kenyérbolt a Magyar takarító szektor. Itt minden kenyér/szolgáltatás körülbelül egyforma csak különböző cégek, különböző árakon kínálják és különböző hajmeresztő történetekkel próbálják alátámasztani az igazukat. A piac pedig nem igazán hisz nekik. Ez a kő kemény valóság.
Tesz-e valamit a takarító szektor, vagy maga a takarító, hogy ezen a helyzeten változtasson?