Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Beindult az év

Beindult az év
2018.01.04.

Személyes ambícióm, hogy amennyiben van érdekes téma, minden nap legyen egy kis olvasnivaló. Tegnap valaki olyannal beszélgettem, aki csak havonta egyszer meg fel a blogra és rögtőn felhívott, hogy mi az a sok bejegyzés? Hát ez van, összeírtam 200 témát, ebből minden napra juthat egy.

Hírlevél viszont, csak hetente egy megy ki

A hírlevél minden hétfőn meg ki, ezen kívül az FB-n minden nap megjelenik, ha van új poszt és azt megosztom a Tisztaság FB oldalon is. Ez így együtt átfedéseket leszámítva kb. 2 000 – 2 500 fős célközönség. Akiből durván 10 – 15%-aki képben van. Van még egy másik, talán 20 – 30 %, akikkel gyakrabban beszélek telefonon, de látszik, hogy csak végigfutják a bejegyzéseket, sokszor a lényeget nem értik. Azonban izgatja a téma őket és rákérdeznek. Aztán van a társaság kicsit több mint a fele, aki azt sem tudja, merre van arccal előre, vagy miről van szó. Ők rendszerint egy nappal később jelentkeznek az éppen lefutott rendezvényre.

Hatékonyság

Beszélgetve más bloggerekkel, ez nem is olyan rossz helyzet. Minél nagyobb célközönséget ér el az ember annál rosszabbak a találati arányok. Nyilván egy szakközönséget mindig jobban érdekel a dolog, mint általában az embereket.

Végül is: ki a szakma?

A statisztikák szerint kb. 4 000 takarító cég van, és ezeknek nyilván van 4 000 vezetője. Az egyéni vállkoszok számát senki nem tudja, mert annak nincs egységes országos nyilvántartása. A 4 000 cég jó nagy része alvállalkozója egy másiknak és egy jó hányad pedig nullás. A sacc/kb. az, hogy durván úgy 500 – 1 000 lehet azon cégek száma, aki úgymond jelen vannak a piacon és ezek elvileg kell, hogy foglalkoztassanak durván 700 – 800 szolgáltatásvezetőt.

Ez nagyjából azt jelenti, hogy az a 2 500 ember, aki feliratkozott a blogra, lájkolja a Tisztaság FB oldalt és szakmai ismerősöm, nagyjából lefedik a szakmát, a végrehajtó állomány kivételével. Utóbbi csoport lehet nagyjából 60 000 – 80 000 fő, ezt nem tudhatjuk pontosan. Ezek közül, ha 1 500-nak van szakmunkás bizonyítványa, sokat mondok, függetlenül attól, hogy a piacon már több mint 15 000 bizonyítvány van.

Miért foglalkozom most ezzel?

Elsősorban azért, mert ha más nem is oszt meg ilyen adatokat és legalább nem titokzatoskodom. Ugyanakkor ez egy összegzés is számomra, hogy pontosan hol állok abban, hogy az információ miként jut el a szakmához. A RENESZÁNSZ 2.0 sikere egyben azon is múlik, hogy év végére lesz-e majd tiszta kép arról, hogy hányan vagyunk és ki milyen szakmai szinten van.

Az, hogy a „szakma” mekkora része nincs a látókörömbe, azt pontosan nem tudom. Az idei év egyik célja éppen ez lesz, hogy felmérjem pontosan mekkora is a teljes tisztítás-technológiai szakmai célközönség.

Januárban két rendezvényt is szervezek:

Felületspecialista

Reneszánsz 2.0 klubnap

Februárban érdeklődéstől függően indul két új tréning a TISZTASÁGTERVEZŐ és a MINŐSÉGMÉRŐ. 

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!