Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Azok a bizonyos hibák

Azok a bizonyos hibák
2016.11.29.

Ez a kép tényleg többet mondott 1000 szónál, de meglepően kevés volt a takarító szakember, aki értette is. Vagy lehet, hogy sokan értették, de nem gondolták, hogy a témában meg kell szólalniuk, hiszen az egész olyan cikis. Végül is, 8 hős volt, aki beküldte a véleményét.

A nyolcból 1 volt. aki nem értette meg a feladatot, ezért Öt sajnos ki kellett zárnom. A maradék 7 szakember mind megtalálta az alapvető hibákat, sőt egy kicsit túl is ment azokon. Volt olyan is, aki nem volt képes beküldeni a véleményét, hanem telefonon felhívott és hosszasan ecsetelte, hogy Ö mekkora szakember.

Na de nézzük a lényeget, a cikket 185-en nyitották meg és ebből érdemben 7 ember reagált, ami nem egészen 4%.  Az alapkérdések egyikére, akkor talán a válasz az lehet, hogy a szakma nem látja a hibákat. Ha pedig valaki nem érzi, hogy beteg, nyilván nem megy orvoshoz…

Arra nem egyelőre nem kaptunk választ, hogy mit lát mindebből a piac, vagy hát közvetve azért látjuk, hiszen az alacsony társadalmi státusz mindenkit zavar.

A hibák kiértékelése:

1)      Durva szakmai hiba, ha egy olyan emberrel illusztrálunk egy professzionális szolgáltatást, aki életében még nem takarítót és azt sem tudja, hogyan kell egy eszközt megfogni. Az ergonómia semmibevétele, valójában egy fajta üzenetként is felfogható, hiszen a munkáltató nem ad megfelelő eszközt a munkavállaló kezébe. Azonban, ha jobban megnézzük az eszköz nyele teleszkópos, de sajna emberünk azt nem tudja használni.

2)      Durva szakmai hiba, hogy nem tanítjuk a piacot. A képen látható laminált padlót csak impregnált vagy maximum nyirkos eszközzel lehet takarítani, ezért a csúszásveszély tábla csak fölösleges nagyzolás. Viszont lehetett volna ott egy „takarítás folyamatban” tábla. A képen látható eszköz önmagában nem jó illusztrációnak, mert keveset árul el magáról.

3)      Üres ígéret, hogy modell fiúkkal fogunk takarítani, ha valójában csak friss nyugdíjasokat tudunk a területre küldeni. Nincs semmi bajom a friss vagy régi nyugdíjasokkal, hiszen sokan közülük még ma is leverik a fiatal generációt, csak itt egy szolgáltatás pozicionálásról szól a dolog és ebből a szemszögből viszont problémás a kép.

4)      A munkaruha kérdése. A takarítónak sajnos mai napig nincs olyan karakteres munkaruhája, mint mondjuk a szakácsnak. Ezért aztán nehéz megmondani, hogy ki néz ki takarítónak és ki nem. Ebben jó lenne egyszer konszenzusra jutni. Az viszont, hogy sem logó sem névtábla nincs az emberkén, mindenki számára egyértelmű volt.

A beérkezett űrlapok egy kivétellel mind elfogadhatóak voltak, tehát a három díjra 7 érvényes versenyzőnek volt sansza. Nagyon jó arány. Megírtam tehát a 7 nevet bedobtam a kalapba és elsőnek kihúztam a VIP belépőt az december 12. Tisztítás-technológia Akadémia I. belépő nyertesét. A szerencsés Kocsor Johanna. Második szerencsés nyertes, aki egy REFLEX szett két kendővel szerencsés nyertese Oláh Tibor és a főnyeremény 2 db. REFLEX szett nyertese pedig Molnár László. Kérlek, keressetek, hogy egyeztessünk egy időpontot az nyeremények átadására.

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!