Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az utolsó takarító (folytatás)

Az utolsó takarító (folytatás)
2016.03.18.

Tényleg 6 szó megértése min változatahat? Tisztázzuk az elején ez nem csak 6 fogalom, hanem valójában 12. Vagyis egy tucat szó és azok összefüggésrendszere. Min változtat ez? A tréning elsősorban nem a fogalommal kapcsolatos tudást, hanem a megértés élményét adja. Ez utóbbi az, ami majd mindent megváltoztat. Ugyanis az élmény nagyon mély változásokat tud okozni.

A március 31-re tervezett tréning több szempontból is újdonság. Ezek közül a legfontosabb, hogy a szakmai tudás mellett merre induljunk el, annak érdekében, hogy megrendelő megértse a szakmai tudást, az abból fakadó sajátosságaival együtt. Tehát mint már írtam régebben is, arra kell, hogy figyeljetek, hogy amit veletek megpróbálok megértetni, azt ti másolhatjátok és megértethetitek a megrendelőitekkel.

A megértés élménye fontos, de a technika is meghatározó. Ha megértetted, látni fogod, hogy ez annyira hatásos, hogy ezt neked is meg kell csinálnod az ügyfeleiddel. Különös tekintettel, hogy a felmérés eredménye is azt mutatja, hogy az ügyfél bizonyos dolgokat nem ért. Soha nem is tapasztalt hasonlókat, ezért a takarítási szolgáltatással kapcsolatban rossz döntéseket hoz.

A legendás termék vagy szolgáltatás egy létező fogalom. Nem én találtam ki. Jaguár, Bogárhátú WV, Harley Davidson, stb. Gondolom, nem kell tovább sorolni. Ezek a termékek úgynevezett kultusz termékek.

Az én érdemem csak annyi ebből, hogy megvizsgáltam, hogy mi a titkuk és, hogy ez a titok alkalmazható-e a takarításra. Még tovább megyek, azt is megvizsgáltam, hogy a titok egyes elemei alkalmazva vannak-e már a takarítási szolgáltatásokban és azt találtam, hogy igen. Van viszont egy rossz hírem is, a titkot 100%-ban senki nem alkalmazza. Ezért a dolog egy kicsit olyan, mintha mindenkinek szuper kerítése lenne, csak az utolsó 2 méteren nem lenne befejezve, ami kb. azt jelenti, hogy a gyakorlatban semmilyen kerítés sincs.

Mi ez a titok?

Ha elmondanám, már nem lenne az. Azért egy morzsát elárulok. A világon most már több mint egy évtizede vannak fapados repülőjáratok. Ezek a járatok a sűrű igényeket célozták meg, mert az ideológiájuk szerint az ár a kihasználtság függvénye. Bármivel is próbálkoztak, de több mint 10 év alatt ne tudták megszerezni a piac 40%-át se.

Most képzeld el, hogy a takarító piac egy olyan piac, ahol csak fapadosok vannak és 60%-nyi megrendelő, aki nem tud az igényeinek megfelelő szolgáltatásokhoz jutni. A kérdés, hogy hagyjuk-e őket tovább szenvedni?

A fenti tény a titok egy eleme, az egész titkot akkor értheted meg, ha másik két tucat fogalommal tisztában vagy. Ez egy út, a végén ott a titok. Rá akarsz-e lépni?

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket