Az utolsó takarító (folytatás)
Tényleg 6 szó megértése min változatahat? Tisztázzuk az elején ez nem csak 6 fogalom, hanem valójában 12. Vagyis egy tucat szó és azok összefüggésrendszere. Min változtat ez? A tréning elsősorban nem a fogalommal kapcsolatos tudást, hanem a megértés élményét adja. Ez utóbbi az, ami majd mindent megváltoztat. Ugyanis az élmény nagyon mély változásokat tud okozni.
A március 31-re tervezett tréning több szempontból is újdonság. Ezek közül a legfontosabb, hogy a szakmai tudás mellett merre induljunk el, annak érdekében, hogy megrendelő megértse a szakmai tudást, az abból fakadó sajátosságaival együtt. Tehát mint már írtam régebben is, arra kell, hogy figyeljetek, hogy amit veletek megpróbálok megértetni, azt ti másolhatjátok és megértethetitek a megrendelőitekkel.
A megértés élménye fontos, de a technika is meghatározó. Ha megértetted, látni fogod, hogy ez annyira hatásos, hogy ezt neked is meg kell csinálnod az ügyfeleiddel. Különös tekintettel, hogy a felmérés eredménye is azt mutatja, hogy az ügyfél bizonyos dolgokat nem ért. Soha nem is tapasztalt hasonlókat, ezért a takarítási szolgáltatással kapcsolatban rossz döntéseket hoz.
A legendás termék vagy szolgáltatás egy létező fogalom. Nem én találtam ki. Jaguár, Bogárhátú WV, Harley Davidson, stb. Gondolom, nem kell tovább sorolni. Ezek a termékek úgynevezett kultusz termékek.
Az én érdemem csak annyi ebből, hogy megvizsgáltam, hogy mi a titkuk és, hogy ez a titok alkalmazható-e a takarításra. Még tovább megyek, azt is megvizsgáltam, hogy a titok egyes elemei alkalmazva vannak-e már a takarítási szolgáltatásokban és azt találtam, hogy igen. Van viszont egy rossz hírem is, a titkot 100%-ban senki nem alkalmazza. Ezért a dolog egy kicsit olyan, mintha mindenkinek szuper kerítése lenne, csak az utolsó 2 méteren nem lenne befejezve, ami kb. azt jelenti, hogy a gyakorlatban semmilyen kerítés sincs.
Mi ez a titok?
Ha elmondanám, már nem lenne az. Azért egy morzsát elárulok. A világon most már több mint egy évtizede vannak fapados repülőjáratok. Ezek a járatok a sűrű igényeket célozták meg, mert az ideológiájuk szerint az ár a kihasználtság függvénye. Bármivel is próbálkoztak, de több mint 10 év alatt ne tudták megszerezni a piac 40%-át se.
Most képzeld el, hogy a takarító piac egy olyan piac, ahol csak fapadosok vannak és 60%-nyi megrendelő, aki nem tud az igényeinek megfelelő szolgáltatásokhoz jutni. A kérdés, hogy hagyjuk-e őket tovább szenvedni?
A fenti tény a titok egy eleme, az egész titkot akkor értheted meg, ha másik két tucat fogalommal tisztában vagy. Ez egy út, a végén ott a titok. Rá akarsz-e lépni?