Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az események sodrásában

Az események sodrásában
2018.08.10.

Most talán egy kicsit sok minden jelent meg egyszerre és ez némi zavart keltett, de ugyanakkor egészen jól megmozdult a csapat. A felmérés kapcsán ledobott labdák még mindig a levegőben vannak, de a párbeszéd már elindult.

Mindig izgalmas dolog szembesülni azzal, amikor valaki a fehéret zöldnek látja. Bennem mindig felmerül, hogy közben nem-e lettem színvak, de aztán a tények mindig megnyugtatnak. A helyzet az, hogy sajnos sokan csak a városi legendákra és az általánosságokra építik a mondandójukat.

Félreértés ne essék, nagyon fontos, hogy ki hogyan látja a körülötte lévő világot, mert hozzá csak ezen keresztül lehet csatlakozni. A takarító piac szereplői megrendelők, szolgáltató cégvezetők, középvezetők és takarítók mind másképpen látják ezt a világot. Aztán még néhány forgalmazó és tanácsadó is belekavar ebbe egyébként sem tiszta helyzetbe. Mi lesz ennek a végeredménye?

TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017 az első lépés, a második, hogy elkezdek riportokat csinálni a piac szereplőivel. Ez nem annyira egyszerű, mint ahogy ezt eleinte láttam, de meg fogom oldani. Harmadik dolog, hogy október 5-én a BUDAPEST CLEANING SHOW kapcsán szervezett konferenciának egyik témája lesz a felmérés.

Közben még ezek előtt szeptember 4-én lesz a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ II. NYÍLT NAP, ami a könyv 1.2 verzióját tárgyalja ki, ami már kiegészítésre került bizonyos szempontokkal, ami takarító cégvezetők és megrendelőkkel folytatott konzultációkon jöttek elő. A könyv mára átlépte a 300 oldalt (A4) és azt gondolom, hogy 95%-ban kiforrta magát arra, hogy etalon legyen a tisztítás-technológiai szolgáltatásvezető számára. Nyilván mindig lesznek majd apró szempontok, amivel kiegészülhetne, de egyelőre azt gondolom, most már képes betölteni a funkcióját.

Szeptember, október és november folyamán lesz még egy konferencia sorozat is, de erről majd külön írok.

Közben készen áll az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ I. NYILT NAP és nyilván hozzá a megfelelő könyv, aminek most a karcsúsítása folyik, ugyanis a tesztelő személyek szerint egy vastagra sikerült. Ezzel egy időben alakul a végleges ÖNJÁRÓ (VEZETŐÜLÉSES) FELÜLETTISZTÍTÓ GÉPKEZELŐ és a TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI SZAKMUNKÁS, amelyek cél szerint az októberi kiállításra készen lesznek. Ezzel a magam részéről egy időre lezártnak tekintem a szakmai fejlesztés kérdéskört, amit majd 2020-as Amszterdami kiállítás után fogok majd felülvizsgálni, mert meghirdetésre került egy informális találkozó ebben a témában és hát valószínű, hogy ott azért lesz egy két új téma, amit majd valahogyan kezelni kell.

Az idén még meghirdetésre kerül egy FELÜLETSPECIALISTA tréning is, de ez csak majd a jelentkezések függvényében.

Azt gondolom, hogy szakmai szempontból nagyon komoly második félévnek nézünk elébe és elvégzett munka szempontjából nyugodt szívvel állok ennek elébe. Szakértői szemmel is izgalmas lesz a második félév, mert van néhány projekt, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik. Nagyon fontos kérdés, hogy a JELENTÉS kapcsán majd mennyi lesz a visszajelzés, mert 2019-re ez is nagy munkának ígérkezik és már most megjelent pár olyan szempont, amire gondoltam ugyan, de nem érzetem annyira fontosnak. Természetesen alapkérdés, hogy a takarító szektor miképpen fogadja majd a dolgokat és akar-e fejlődni, vagy marad a komfortzónába. Azoknak, akik a jelentés megvásárlásával támogatják a tisztán látás projektjét nagyon köszönöm és aztán azoknak kiemelten, akik ezt extra módon tették ezt meg és több példányt fizettek ki. Reméljük, az anyag majd eljut a megrendelőkhöz is és sokk sok visszajelzés jön majd.

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!