Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az értékteremtés mélységei

Az értékteremtés mélységei
2022.02.11.

Van egy olyan filozófia, hogy a valódi értékteremtés visszaigazolásának azt tekinti, hogy a piac keresleti oldala elkezdi kioktatni a kínálati oldalt. Persze mindig kell egy olyan szereplő, aki gyakorlatban tudja hozni azt a bizonyos szintet és a többiek - a konkurenciája - pedig nem. Úgy is szoktunk fogalmazni, hogy egy bizonyos szint fölött soha nem süllyednénk egy bizonyos szint alá.

Az Az ambiciózus célok sokszor frusztrálóak és idegesítőek, különösen azoknak, akik pontosan látják, hogy nincs esélyük azokat elérni. Nem is biztos, hogy minden esetben, maga a cél ambiciózus, az is lehet, hogy csak egy kicsit van a hétköznapi túlélés felett, ez azonban már elég a lefagyáshoz, különösen, ha a személy elméje egyesben van. Ismered az elme sebességváltója koncepciót? Majd megismered!

Nézzük a képet: mennyit fejlődött és milyen irányokba szakosodott a repülőgép, mint termék az elmúlt 111 év alatt? Mennyit fejlődött a takarítás ugyanez idő alatt? A válaszokat könnyen meg lehet adni, de csak nehéz szívvel, mert bár sok minden történt a repülőgép iparhoz mérve sehol nem vagyunk.

Visszatérve a célokra.

Az értékteremtés lényege egy takarítási szolgáltatás kapcsán, az nem önmagában csak és kizárólag a megvalósított tisztaság, hanem még sok más minden. Itt rögtön ketté is választhatjuk az érdekkört. Az egyik kör a vállalkozó (itt abban az értelemben, hogy vállalkozik a megrendelő igényeinek kielégítésére, tehát az egyéni vállalkozótól a multi cégvezetőig mindenki benne van) és a másik pedig a munkavállaló. Utóbbinál is széles paletta, mert itt található a középvezetőtől a takarítóig mindenki és az a bizonyos alvállalkozó is, ö maga az összes emberével együtt.

Vállalkozói célok és értékek

A vállalkozó valódi célja az kéne, hogy legyen, hogy úgy tudja megfogalmazni a kínált szolgáltatást, hogy az a megrendelőnek a lehető legnagyobb értéket jelentsen. Ez azt jelenti, ez az kell, hogy jelentse, hogy ezt megelőzően a vállalkozónak kutatni kell és meg kell értenie a sajátos piac sajátos működését összességében és ezen belül az egyes megrendelő prioritásait is. Nyilvánvalóan a megrendelő edukációja nem bűn és a másik oldalon is fontos, hogy a vevő megértse a takarító cégek spontánul kialakult működési rendszerét, ugyanakkor a cégeknek fejlődni is kéne, és itt van az a pont, ahol a szektor szintű felellőség is felbecsülhetetlen. Tehát a vállalkozónak az értékesítés érdekében egyénileg sok féle feladata van és ugyanakkor szektor szintű közösségi feladatai is jócskán, tehát az együttműködés nélkülözhetetlen alapkérdés.

Munkavállalói célok és értékek

Mindezekkel szemben vagy mellett a munkavállaló alapvető felelőssége, hogy képes és alkalmas legyen arra a feladatra, amire jelentkezik. Továbbá felelősséget kell vállalnia annak maradéktalan elvezésére (minőség/határidő). Ez alapvetően nem statikus körülmény, hanem dinamikusan kell követnie a piac, a szakma és munkaadó szervezet fejlődését is. Tehát a munkavállaló csak és kizárólag akkor érdemli meg a fizetését, ha folyamatosan tesz azért is, hogy ezeknek a változó körülményeknek megfeleljen. Nem utolsó sorban fontos kérdés, hogy mennyi az annyi. Egy adott szektoron belül, sőt akár régionként is sajátos közgazdasági viszonyok vannak. Ennek megfelelően az én álláspontom is az, hogy a fizetéseket a szektoron belül a munkaadók és munkavállalók formális fóruma kell, hogy eldöntse. Ebbe adott esetben fontos kérdés a regionalitás is. Másik ebből a szempontból meghatározó kérdés, hogy mikor jönnek létre azok a reprezentatív szervezetek, amik ezt eldönthetik, amit majd aztán az állam ratifikálhat?

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!