Az ember a központban
Bármennyire is meglepő az ember nagyon jól tudja érezni magát a komfortzónájában, még akkor is, ha kívülről ez elképzelhetetlenek látszik. Jönni kell valami különleges helyzetnek, hogy egy pillanatra kimozduljon onnan. Ezt a pillanatot kell tudni, felismeri a szolgáltatásvezetőnek… Más minden hasztalan.
Mit kell felismerni?
Az ember vagy bármely más élőlény viszonylag gyorsan meg tud szokni egy helyzetet. Ha panaszkodik is, annyira azért nem annyira keserves neki, hogy erőfeszítéseket tegyen annak megváltoztatására. HR vezetőként a szolgáltatásvezetőnek látni kel, hogy ki hol van a cselekvés skálán. Vagyis kibe mennyi belső motiváció van arra, hogy célokért küzdjön.
A komfortzónájában „dagonyázó” embernek nincsenek céljai és nem is hajlandó küzdeni, addig, amíg valami külső hatás vagy belső törvényszerűség miatt, egy szinttel magasosabbra nem kerül az úgy nevezett „Félelem és rettegés szintjére”.
Ez az az egyetlen pont, amikor kezdhetünk vele valamit. A fejlesztési cél megvalósítása tehát nem egyszerű, de van rá bevált recept.
2018 A tudás éve.
A fő terület az emberi erőforrás olyan szintű fejlesztése és egyben ennek olyan eredményes menedzselése, hogy a személyzet képes legyen olyan szintű értéket teremteni, amiből a mindenkori jogszabályok mellett egy személyi fejlődést és új élményeket garantáló juttatásrendszer valósítható meg.
Kit érdekel ez a cél?