Az elvárás tömege
Sokszor mondom a hallgatómnak, hogy egy szolgáltatói szerződés olyan, mint egy házasság. Ez igaz is meg nem is. Bizonyos szempontból még több is, más vonatkozásban azért ez „csak” üzlet ezért sokkal kevesebb a megbocsájtás lehetősége.
Pilát Gábor: "Ha a férfi úgy tekint a nőre, mint egy szép gyűrűre az úján, csak dugni akar. Ha többet szeretne, akkor egy olyan ékszernek látja, ami soha nem birtokolhat!"
Ezzel szemben a szolgáltatási szerződés üzlet és pontosan meghatározzák, vagy meg kéne határozniuk a feleknek, hogy mit várnak egymástól. Ez az elvárás a legerősebb és legnagyobb tömegű dolog, amit sem kikerülni se átugrani nem lehet.
Ezzel szemben egy házasságban az elvárások ne rögzítettek és csak a fejekben vannak, ezen kívül néha még változnak is. A házasságban nincs alapja az elvárásnak, mindkét fél olyan amilyen és ettől függetlenül folyamatosan küzdeni kell a feleknek, hogy egymást és szerelműket megtartsák.
A szolgáltatási szerződés ebből a szempontból úgy tűnik, hogy egészen más dolog, mert itt van alárendelt fél, aki szolgáltat és ezt bizonyos előre meghatározott keretek között kell tennie. Azonban a dolog nem ilyen egyszerű. A szolgáltatási jegyzék vagy az SLA teljesítése mellett itt is vannak lenem írt és ki nem mondott, de a vevő és a kedvezményezettek fejében erősen ott lévő elvárások. Melyek sok esetben még a szolgáltatási jegyzéket is felülírják.
Ezért aztán visszakanyarodhatunk az Pilát Gábor állításához, amiben ha kicseréljük a szavakat így hangzana: Ha a megrendelő a takarító szolgáltatóban csak egy szerződött tűzoltót lát akkor csak nem akar megégni, ha azonban jól is akarja magát érezni, akkor úgy kell tekintenie a szolgáltatóra, mint egy komornyikra, aki ember és társa abban, hogy minden helyzetben jól érezze magát.
Rendkívül fontos, hogy hogy amikor „szolgáltatóról” beszélek akkor abba beleértek minden egyes személyt, aki a szolgáltató cégben tesz azért, hogy a vevő elégedett legyen és ezek közül rendkívül fontos azok szerepe, aki kommunikálnak is a megrendelővel.
Árnyalódik a kép?
Azt gondolom, hogy a jövő szolgáltatásit egészen másképpen kell megtervezni, mint eddig. A szolgáltatásra felkészülés is egészen más dimenziókat nyit. Amikor azt mondjuk szakképzett személyzet, lehet, hogy kevés is.
Az elmúlt egy hónapot nagyrészt azzal töltöttem, hogy megpróbáltam lefordítani tesztkérdésekre az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ tudásszintjét. Ez a munka most egyelőre befejeződött és a kérdések 6 teszt formájában elérhetőek a tudásbázisban. Végtelenszer lehet őket kitölteni és minden kitöltés után mutatja az elért eredményt.
Mi volt a cél?
A cél az, hogy a cégvezetők felismerjék, hogy van egy fantasztikus eszköz a kezükben arra vonatkozóan, hogy megkezdhessék a személyzeti minősítést. Miért is? Hát az előbbiekért és amit még mélységében nem ismernek és amit augusztus végén megismerhetnek.