Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az előtanulás olyan, mint az előtakarékoskodás

Az előtanulás olyan, mint az előtakarékoskodás
2017.09.05.

Számtalan példa van a piacon a nagy melléfogásokról. Mindez azért van, mert a feladatot alábecsüljük, és vagy nem vesszük elég komolyan. A megrendelő viszont megérzi ezt és két féle képen reagálhat és ez viszont sok esetben rossz következtetésre vezet.

A reakció

Ha a megrendelő azt látja, hogy a szolgáltató bizonytalan két dolog történhet. Az első a hitelvesztés és a megrendelő egy másik szolgáltatóhoz fordul. Ha azonban a piacon olyan helyzet van, hogy a szolgáltatók általában nincsenek a helyzet szakmai magaslatán, akkor a megrendelő átveszi az irányítást. Ez általában azt jelenti, hogy nem kíváncsiak a szolgáltató koncepciójára, hanem saját elképzelésüket valósíttatják meg azzal, aki megfelelő áron ezt vállalja. Ez az egyszerű oka a folyamatos áresésnek vagy jó esetben stagnálásnak.

Hogyan lépjünk ki ebből?

Kell tudni koncepciót készíteni. Ami annyit tesz, hogy le kell tenni az asztalra egy szimpatikus és különleges vállalást és ahhoz megfelelő garanciákat kell adni. Mindegy, hogy mit árulsz a vevők nem a konkrét termékedre kíváncsiak, hanem arra a plusz érzésre vagy konkrét előnyre, amit a terméked birtoklása adhat nekik.

Az előretanulás

Itt jön a feladat. Ha jelentkezel a továbbképzőre, akkor, és ha nem is, értelmezd az alábbi feladatot és készíts egy maximum A4 oldalt elfoglaló ajánlatot az előbbiekben leírt szellemben, ugyanakkor pedig készítsd el a szolgáltatás hátterét, ami választ ad a következő kérdésekre.

  •          Hány emberrel vonulsz fel?
  •          Mennyi tisztító és kezelőszert használsz fel?
  •          Milyen eszközökre/gépekre van szükséged és milyen mennyiségben?

A feladat: alaptisztítás és védőréteg felvitel egy 2.500 m2 alapterületű csarnokban, aminek linóleum padlója van és üres. 2 éve volt védőrétegezve és több helyen súlyosan sérült a védőréteg. A munkát 8 óra alatt kell elvégezni, addig szabad a terület. A jövőben a területet diáktalálkozókra fogják használni.

A többit személyesen

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket