Az előtanulás olyan, mint az előtakarékoskodás
Számtalan példa van a piacon a nagy melléfogásokról. Mindez azért van, mert a feladatot alábecsüljük, és vagy nem vesszük elég komolyan. A megrendelő viszont megérzi ezt és két féle képen reagálhat és ez viszont sok esetben rossz következtetésre vezet.
A reakció
Ha a megrendelő azt látja, hogy a szolgáltató bizonytalan két dolog történhet. Az első a hitelvesztés és a megrendelő egy másik szolgáltatóhoz fordul. Ha azonban a piacon olyan helyzet van, hogy a szolgáltatók általában nincsenek a helyzet szakmai magaslatán, akkor a megrendelő átveszi az irányítást. Ez általában azt jelenti, hogy nem kíváncsiak a szolgáltató koncepciójára, hanem saját elképzelésüket valósíttatják meg azzal, aki megfelelő áron ezt vállalja. Ez az egyszerű oka a folyamatos áresésnek vagy jó esetben stagnálásnak.
Hogyan lépjünk ki ebből?
Kell tudni koncepciót készíteni. Ami annyit tesz, hogy le kell tenni az asztalra egy szimpatikus és különleges vállalást és ahhoz megfelelő garanciákat kell adni. Mindegy, hogy mit árulsz a vevők nem a konkrét termékedre kíváncsiak, hanem arra a plusz érzésre vagy konkrét előnyre, amit a terméked birtoklása adhat nekik.
Az előretanulás
Itt jön a feladat. Ha jelentkezel a továbbképzőre, akkor, és ha nem is, értelmezd az alábbi feladatot és készíts egy maximum A4 oldalt elfoglaló ajánlatot az előbbiekben leírt szellemben, ugyanakkor pedig készítsd el a szolgáltatás hátterét, ami választ ad a következő kérdésekre.
- Hány emberrel vonulsz fel?
- Mennyi tisztító és kezelőszert használsz fel?
- Milyen eszközökre/gépekre van szükséged és milyen mennyiségben?
A feladat: alaptisztítás és védőréteg felvitel egy 2.500 m2 alapterületű csarnokban, aminek linóleum padlója van és üres. 2 éve volt védőrétegezve és több helyen súlyosan sérült a védőréteg. A munkát 8 óra alatt kell elvégezni, addig szabad a terület. A jövőben a területet diáktalálkozókra fogják használni.
A többit személyesen