Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az a bizonyos nagy átalakulás

Az a bizonyos nagy átalakulás
2021.01.07.

Az, hogy a COVID-19 egy mesterségesen generált vállság-e, nem tudjuk. Az, hogy ennek kapcsán a gazdasági szerkezet és élet átalakul, az egyértelmű. Új idők kapujában állunk, de fogalmunk sincs mi várható. Mégis, akkor mit tegyünk?

A takarító szektornak Magyarországon, de a világban is alacsony a társadalmi megítélése. Ez pontosan azt jelenti, hogy a társadalom nem gondolja, hogy a takarító cégvezetők és embereke rendelkeznek valamilyen különleges kompetenciával. Inkább úgy látja őket, hogy ez egy rés a társadalmi szükségletek területén, amivel senki sem foglalkozik szívesen és ennek megfelelően olyanok töltik be, akiknek másra nincs lehetőségük.

Ez igaz, és akkor is igaz, ha a takarítók közül sokan vannak, akik szeretik a szakmát és kielégíti őket, hogy tisztaságot csinálhatnak, függetlenül attól, hogy adott esetben, esetleg nem mesterei a szakmának.

Tulajdonképpen itt van az a pont, ahol a változás elindul vagy nem. Takarítók tíz ezrei gondolják, hogy nekik nincs mit tanulni. Takarítási cégvezetők ezrei gondolják, hogy nem az a baj, hogy az elmúlt 30 évben, nem megfelelően építették fel a piacot/díjakat/szolgáltatási termékeket, hanem az, hogy a megrendelő attitűdje nem megfelelő, mert a pénzéért a lehető legjobb szolgáltatást akarja kapni.

Nyilván a megrendelő nem minden esetben ért a szolgáltatáshoz, ezért minden esetben a szolgáltatói felelősség is igen nagy lenne, ha ezt a lapot venné a szakma.

A változás lényege

A digitalizáció megállíthatatlanul zajlik. Ezzel spontán módon is fejlődnek a kompetenciák. Az a vízió, hogy minden háztartásban legyen számítógép nem jött be, de az igen, hogy rengeteg ember kezébe ott az okos telefon, ami betölti ezt a szerepet, sőt. A fejlődés is ebbe az irányba hat, jelen blog vonatkozásában is a statisztikák szerint 75%-a olvasóknak mobilról kapcsolódik. Tehát a mobilon ma már sok mindent intézünk és az applikációk igen gyorsan törnek be mindenféle területekre. Ezért aztán nagy kérdés, hogy a takarító szektor mennyire készült fel a digitális átállásra?

Viszont ne felejtsük el a házifeladatot sem: 2021-01-01-mukodhet.pdf Nyomtasd ki, válaszold meg fényképezd le és küld vissza a tiborritz@gmail.com címre.

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket