Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A védőréteg

A védőréteg
2016.10.19.

Bohózat egy felvonásban. Párbeszéd telefonon, szereplők: Megrendelő, Szakértő. A történet nem fantázia szüleménye valós és megtörtént események alapján készül, a neveket sem változtattam meg. Ha valaki ebből tanul valamit, akkor az, nagy nyereség lehet neki, a takarító piacnak és a nemzetgazdaságnak egyaránt.

Megrendelő: Tibor mennyiért fút ma egy linóleumlakkozás?

Szakértő: polimer védőrétegre gondolsz Sándor?

Megrendelő: igen, a PVC felújítására.

Szakértő: PVC vagy linóleum?

Megrendelő: nem mindegy?

Szakértő: nem!

Megrendelő: miért, mi a különbség?

Szakértő: a linóleum kényesebb, nagyobb hozzáértést igényel.

Megrendelő: miért, a PVC nem ugyanaz, mint a linóleum?

Szakértő: a PVC egy műanyag, míg a linóleum egy természetes anyagok kompozitja.

Megrendelő: ahá, most nézem a dokumentációt és nekünk marmoleumunk van.

Szakértő: szuper, az egy linóleumfajta.

Megrendelő: Jó, hogy tudom, és akkor mibe kerülnek ennek a lakkozása?

Szakértő: Ezt alapjában nem lakknak hívjuk, hanem védőrétegnek, és a díj szempontjából fontos, hogy milyen védőréteg rendszer készül.

Megrendelő: mi az, hogy védőréteg rendszer?

Szakértő: ha például ez egy új linóleum, akkor az alaptisztítást követően 2 réteg alapozó és 3 réteg védőréteg a sztenderd. Ha viszont már van rajta bevonat és az szabványos, akkor csak a védőrétegeket kell levenni és új bevonatot felvinni.

Megrendelő: értem, ez egy új linóleum, tegnap rakták le.

Szakértő: rendben, akkor nektek az alaptisztítás és 2 + 3 réteg kell. Hány négyzetméter a terület?

Megrendelő: 2.000 m2

Szakértő: az kb. 1 000 Forint/m2

Megrendelő: Hu, az 2 Millió Forint, az nagyon sok.

Szakértő: Valóban 2000 x 1000-el az pontosan 2 Millió és az egy háziasszonynak valóban sok pénz.

Megrendelő: Nekünk is sok

Szakértő: mindenkinek sok, de a mi az érték, ami mögötte van? Egy évig meg van védve a beruházásod. Mennyi volt a linóleum 5 vagy 6 millió?

Megrendelő: 9,5 fektetéssel

Szakértő: értem, beruháztatok 9, 5 millió forintot és meddig akarjátok, hogy ilyen szép maradjon?

Megrendelő: 20 évig

Szakértő: ok, ez lehetséges, tudok mutatni 20 éves jól karbantartott linóleum felületeket, de ez csak akkor lehetséges, ha a takarítás szakszerű.

Megrendelő: nekünk azt mondta a gyártó, hogy nem igényel különleges karbantartást

Szakértő: értem, végül is csak nézőpont kérdése, hogy kinek mi számít különlegesnek. Mondjuk, hogy szakszerű.

Megrendelő: az jó, mert nekünk van egy 60 éves Marinénink, aki rendkívül szakszerű és még a hipók között is tud különbséget tenni. Legalább 5 féle hipót használ minden hová azt, amit oda kell.

Szakértő: értem, végül is akkor mi kérdés, miért nem csináltatjátok meg a Marinénivel?

Megrendelő: hát, Ö azt mondja, hogy ide nem kell ilyen flancos lakk. Viszont a gyártó ragaszkodik a védőréteghez.

Szakértő: értem, akkor mit csináljunk?

Megrendelő: az igazság az, hogy már kértünk ajánlatokat és azok 200 és 800 között szórnak/m2 és nem tudjuk eldönteni melyik valóságos. A főnök azt mondja, hogy ha valaki 200-at ajánl az biztos felelős ajánlat, hiszen az egy komoly cég.

Szakértő: hát azt mondhatom, hogy egy szakszerű alaptisztítást sem lehet 200-ért megcsinálni, de még ha meg is lehetne, az 5 réteg már semmiképp sem férne bele. A kérdésem azonban az, hogy az ajánlatokban esik-e szó rétegszámról vagy védőréteg márkáról?

Megrendelő: nem, mi ez nem is néztük, mert azt hittük a védő réteg az egy termék.

Szakértő: értem, mit szeretnél most? Értékeljem ki az ajánlatokat?

Megrendelő: igen, mibe kerülne ez nekünk?

Szakértő: egy 50-es

Megrendelő: OK

Vissza

Szakanyag megrendelő






















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!