Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A takarítás díja/szolgáltatási díjtervezés

A takarítás díja/szolgáltatási díjtervezés
2018.06.06.

Napi telefonok sokasága és gugli keresőben vezető kérdés a takarítási díjak meghatározása. Mindenki úgy kezdi, ne legyen túl sok, legyen versenyképes, de nem szeretnék nagyon alámenni. Mégis akkor mi a jó ár vagy díj?

A válasz lehet egyszerű és bonyolult is.

Alapvetően két szempont a legfontosabb, a rezsióradíj és az időráfordítás. A rezsióradíj kapcsán a MATISZ TOD 2018 jó kiindulási alap, bár az bizonyos dolgokat nem vesz figyelembe. Ilyen például a nyugdíja szövetkezetek kérdése. A időráfordítás kérdése már egy kicsit nehezebb, mert bár vannak időnormák, a piacon vannak bizonyos sajátosságok is. Például az, hogy ki végzi az adott feladatot. Az idén például 8 helyen végeztem munkaidő fényképezést és a megállapított normákat senki nem érte el, az átlagteljesítmény a fele körül volt. Az időnorma tehát nem olyan egyszerű, hogy leírunk egy számot a papírra és kész.

Ez volt az egyszerű, most jön a bonyolult

Az adókedvezményeknek és a szabadságoknak hála, ide számítva a táppénzt is, minden egyes ember bérfedezete más összeg és minden egyes ember nettója is más. A kérdés, tehát az, hogy a díj erre épül, vagyis költségvezérelt vagy nem és a munka eredményének van egy értéke és ez szabja meg a díjat, tehát értékvezérelt. Ha az utóbbi, akkor nyilván vannak elvárási szintek a takarítóktól is és ugyanakkor, ha nincsenek hatósági árak, akkor a piacot „tanítani” kell. Ez pedig nem egyszerű dolog.

A hetedik hónap, 10-én keddre szervezett szakmai nap ezeket az alapokat célozza. A szolgáltatásvezető könyv tartalmaz minden eszközt, amivel dolgozni kell, a kérdés persze mindig az, hogy ki mennyire rutinos ezek használatában. A szolgáltatásvezető nyári tréning nem egy tanfolyam, a lényeg lényegének az eszenciájára van idő, de azt tisztán fogjuk látni, hogy mi a hiányosságunk és miben vagyunk jók vagy elég jók. A fejlődés persze mindenkire ráfér és ez a nap olyan lesz mintha begyújtottuk volna a rakétákat.

Tehát július 10-én szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tűzzük a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 2 napon belül és ki is fizeted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.

Mindezt 25.000 Forintért!

 

Meg vagyok győződve, hogy ez a nap rendkívül hasznos lehet a cégvezetőknek, mert olyan elveket tudunk lefektetni, amelyek meghatározhatják a szakma következő évtizedeit.

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket