A takarítás díja/szolgáltatási díjtervezés
Napi telefonok sokasága és gugli keresőben vezető kérdés a takarítási díjak meghatározása. Mindenki úgy kezdi, ne legyen túl sok, legyen versenyképes, de nem szeretnék nagyon alámenni. Mégis akkor mi a jó ár vagy díj?
A válasz lehet egyszerű és bonyolult is.
Alapvetően két szempont a legfontosabb, a rezsióradíj és az időráfordítás. A rezsióradíj kapcsán a MATISZ TOD 2018 jó kiindulási alap, bár az bizonyos dolgokat nem vesz figyelembe. Ilyen például a nyugdíja szövetkezetek kérdése. A időráfordítás kérdése már egy kicsit nehezebb, mert bár vannak időnormák, a piacon vannak bizonyos sajátosságok is. Például az, hogy ki végzi az adott feladatot. Az idén például 8 helyen végeztem munkaidő fényképezést és a megállapított normákat senki nem érte el, az átlagteljesítmény a fele körül volt. Az időnorma tehát nem olyan egyszerű, hogy leírunk egy számot a papírra és kész.
Ez volt az egyszerű, most jön a bonyolult
Az adókedvezményeknek és a szabadságoknak hála, ide számítva a táppénzt is, minden egyes ember bérfedezete más összeg és minden egyes ember nettója is más. A kérdés, tehát az, hogy a díj erre épül, vagyis költségvezérelt vagy nem és a munka eredményének van egy értéke és ez szabja meg a díjat, tehát értékvezérelt. Ha az utóbbi, akkor nyilván vannak elvárási szintek a takarítóktól is és ugyanakkor, ha nincsenek hatósági árak, akkor a piacot „tanítani” kell. Ez pedig nem egyszerű dolog.
A hetedik hónap, 10-én keddre szervezett szakmai nap ezeket az alapokat célozza. A szolgáltatásvezető könyv tartalmaz minden eszközt, amivel dolgozni kell, a kérdés persze mindig az, hogy ki mennyire rutinos ezek használatában. A szolgáltatásvezető nyári tréning nem egy tanfolyam, a lényeg lényegének az eszenciájára van idő, de azt tisztán fogjuk látni, hogy mi a hiányosságunk és miben vagyunk jók vagy elég jók. A fejlődés persze mindenkire ráfér és ez a nap olyan lesz mintha begyújtottuk volna a rakétákat.
Tehát július 10-én szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tűzzük a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 2 napon belül és ki is fizeted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.
Mindezt 25.000 Forintért!
Meg vagyok győződve, hogy ez a nap rendkívül hasznos lehet a cégvezetőknek, mert olyan elveket tudunk lefektetni, amelyek meghatározhatják a szakma következő évtizedeit.