Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A takarítás díja/szolgáltatási díjtervezés

A takarítás díja/szolgáltatási díjtervezés
2018.06.06.

Napi telefonok sokasága és gugli keresőben vezető kérdés a takarítási díjak meghatározása. Mindenki úgy kezdi, ne legyen túl sok, legyen versenyképes, de nem szeretnék nagyon alámenni. Mégis akkor mi a jó ár vagy díj?

A válasz lehet egyszerű és bonyolult is.

Alapvetően két szempont a legfontosabb, a rezsióradíj és az időráfordítás. A rezsióradíj kapcsán a MATISZ TOD 2018 jó kiindulási alap, bár az bizonyos dolgokat nem vesz figyelembe. Ilyen például a nyugdíja szövetkezetek kérdése. A időráfordítás kérdése már egy kicsit nehezebb, mert bár vannak időnormák, a piacon vannak bizonyos sajátosságok is. Például az, hogy ki végzi az adott feladatot. Az idén például 8 helyen végeztem munkaidő fényképezést és a megállapított normákat senki nem érte el, az átlagteljesítmény a fele körül volt. Az időnorma tehát nem olyan egyszerű, hogy leírunk egy számot a papírra és kész.

Ez volt az egyszerű, most jön a bonyolult

Az adókedvezményeknek és a szabadságoknak hála, ide számítva a táppénzt is, minden egyes ember bérfedezete más összeg és minden egyes ember nettója is más. A kérdés, tehát az, hogy a díj erre épül, vagyis költségvezérelt vagy nem és a munka eredményének van egy értéke és ez szabja meg a díjat, tehát értékvezérelt. Ha az utóbbi, akkor nyilván vannak elvárási szintek a takarítóktól is és ugyanakkor, ha nincsenek hatósági árak, akkor a piacot „tanítani” kell. Ez pedig nem egyszerű dolog.

A hetedik hónap, 10-én keddre szervezett szakmai nap ezeket az alapokat célozza. A szolgáltatásvezető könyv tartalmaz minden eszközt, amivel dolgozni kell, a kérdés persze mindig az, hogy ki mennyire rutinos ezek használatában. A szolgáltatásvezető nyári tréning nem egy tanfolyam, a lényeg lényegének az eszenciájára van idő, de azt tisztán fogjuk látni, hogy mi a hiányosságunk és miben vagyunk jók vagy elég jók. A fejlődés persze mindenkire ráfér és ez a nap olyan lesz mintha begyújtottuk volna a rakétákat.

Tehát július 10-én szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tűzzük a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 2 napon belül és ki is fizeted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.

Mindezt 25.000 Forintért!

 

Meg vagyok győződve, hogy ez a nap rendkívül hasznos lehet a cégvezetőknek, mert olyan elveket tudunk lefektetni, amelyek meghatározhatják a szakma következő évtizedeit.

Vissza

Egy komoly projekt

Egy szakmai szótár megírása hosszú idő és keserves munka, ha pedig jól belegondolunk gazdasági szempontból, legalábbis a szerzőnek nem is igazán éri meg. Mégis szakmapolitikai szempontból rendkivül fontos, hogy végre 30 év után legyen egy ilyen értelmező szótárunk. Továbbá azért nyilván ez azért szakmai presztizs is egyben, és azdott esetben többet jelent mint ha csak úgy egyszerűen anyagilag megéri. Azonban ezt finanszirozni kell, és ha az ember minden mással van elfogllava, a munka nem halad. 
Mindezek alapján a következő javaslatom van: Mindössze 1 000, azaz ezer Forint támogatásért megküldöm a szakmai szótár jelenlegi összerakott 1.0 változatát. Ez nem a végleges változat, ma már elég jó képet ad arról, hogy milyen lesz egy fél vagy 1 év múlva. A szótár 6 nagy fejezetre tagológik és azon belül is vannak alfejezetek és a szavakat logikai sorrendben ismerteti. Ezen kivül a szavak megjelennek abc sorrenben is, ahol viszont az van megadva, hogy az adott szó melyik fejezetben található.
90

oldal

250

szakmai fogalom

Mikor lesz a helyzet jobb?
Szakmapolitikai program
Hívjon bátran, beszélgessünk és csatlakozzon a mozgalomhóz.

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

Néhány szóban a szakértői tevékenységemről

2002-ota veszek részt piaci- és közbeszerzési pályázatokban, a legtöbb esetben az Ajánlatkérők oldalán, de nem ritka, amikor Ajánlatadók is felkérnek egy-egy nagyobb projket kapcsán. Természetesen egyszerre, mindig csak az egyik oldalon. Meggyöződésem, hogy a jó tender a területnek megfelelően szigorú küszöbfeltételeket (alkalmassági szempontok) az értékelési kritériumok pedig csak 50%-ban díj jellegűek, a másik 50% pedig szakmai tartalom. A tender sikeréhez pedig egyaránt hozzátartozik a megfelelő területi felmérés, a szakma-specifikus SLA meghatározása és igazán valódi szolgáltatási szerződés tervezet. A szolgáltatás akutomatikus árbecslést is jelent. Ha egy ajánlattevő velem dolgozik egy tender kapcsán, 99% garanciája van, hogy megtaláljuk számára a legkedvezőbb szolgáltatót. A szakértői szolgáltatás utánkövetése, az MSZ EN 13549: 2004 szabvány szerini minőségmérés. 
2007 és 2014 között helyettes vezető szakértőként részt vettem az EuroSkills szakmai versenyek sorozatban és 4 nemzetközi szakmai versenyt szerveztünk meg.
310

Ügyfél

350

Köz- és piaci beszerzés

A hatályos SARS CoV2 T-T Protokoll igénylése

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!