A szolgáltatás keretei I.
Mindenki azt gondolja, hogy pontosan érti és szabadon formálhatja tetszése szerint, pedig a rendszert pontos törvényszerűségek vezérlik. Ezek alapja a lehető leggyakoribb beavatkozás, a lehető legszelídebb módszerekkel. A jó takarítási szolgáltatás tehát nem csak nagy szaktudás, érzékenység és odafigyelés, hanem egyben időzítési probléma is, aminek sok esetben éppen a megrendelő az akadálya.
Mindezeknek megfelelően szükségünk lenne egy valódi vagy kvázi szabványra, irányelvre, ami egyértelműen rögzítené, hogy mit nevezhetünk takarítási szolgáltatásnak és minden más már nem az. Tudom, hogy a dolog nem egyszerű, mert minden megbízó úgy véli, hogy pontosan tudja, mire van szüksége. Mégis azt gondolom, hogy jó lenne, ha lenne egy univerzális szolgáltatási jegyzék, amihez képest kéne megadni, hogy adott területen mit vár el a megbízó.
Ez abból a szempontból is kezelné az ügyet, hogy egyértelművé válna mit tart a szakma elégséges, optimális vagy luxus szolgáltatásnak. Ha a közbeszerzésben oly sokszor emlegetett „I. osztályú minőségben” végzett szolgáltatást is értelmezni akarom, akkor azt is definiálni kell, hogy az eljárások és technológiák vagy gyakoriság szempontjából kérdés. Ugyanis utóbbi értelmezése nélkül aligha lehet elérni az elvárt minőséget.
Ezért most teszek egy kísérletet. Itt letölthető egy vitaindítónak szánt szolgáltatási jegyzék. A jegyzék célja az, hogy bármely takarítási területen működök épes legyen. Tehát ha ezzel el kezdünk foglalkozni, akkor egy olyan univerzális jegyzéket készítünk, ami minden területen megállja a helyét.
takaritas-szolgaltatasi-jegyzek.docx
Mi a célom?
Először is, az szeretném, hogy a jövőben a megbízók nem találjanak ki saját jegyzékeket, hanem ehhez képest határozzák meg a szükségleteiket. Ezért ha ezt már véglegesnek tekintjük, akkor ez lehet a MATISZ valamelyik irányelve is, de tovább is mehetünk és kezdeményezhetjük, hogy legyen belőle Magyar Szabvány. Minél szélesebb körben lesz ez megvitatva, annál értékesebb lesz az anyag.
Másodszor pedig ez az anyag egy szerződéstervezet alapja is lehet és segítene megteremteni, egy egységes elbírálási rendszert a szakmában. Amihez kell még egy minőségmérési szabályzat. Ez is vitaindító szinten készen van, ahogy megvagyunk a szolgáltatási jegyzékkel, azt is bedobom köztudatba.
Harmadszor ez pénzügyi kérdés is.
Tehát töltsétek, le olvassátok el és tegyétek meg javaslataitokat. A fontos lenne, hogy kb. egy hét alatt érkezzenek be a javaslatok, mert akkor jövő hétfőre készítenék egy újabb verziót.
Hajrá előre!