A szakma kincsei
Mostanában sok minden történik, talán túl sok is. Ezek közül most az egyik egy új irányelv előkészítése. Azonban ennek kapcsán több aktuális kérdés is felmerült és talán a legjobb az végzek egy közvélemény-kutatást. Olvasd el, töltsd ki s add tovább!
Izgalmas hogy a megrendelők egyre aktívabbak, de rengeteg munkával jár a kérdéseik megválaszolása. Ez a helyzet egyfelől szerencsés, mert mélyülhet a konstruktív párbeszéd és plusz tapasztalatok is megjelennek. Másfelől azonban jelzi, hogy a szakma pedig nem elég aktív és nincs benne semmi törekvés, hogy szektor szinten szabályozza magát. Ennek megfelelően nehéz az objektív értékelés a piaci kínálat kapcsán. Tehát el kéne indulni valamilyen irányba.
Egy közvélemény kutatással alapvetően csak az a bajom, a szükségességét és létjogosultságát nem vitatva, hogy a válaszadási fegyelem, ami a takarító szektort jellemzi, az semmilyen skálán nem értelmezhető. Magyarul mindenki sz@rik mindenféle kérdésekre. Tehát ez, vagy nem járható út, vagy valamit rosszul csinálunk. Talán az utóbbinál maradva pénteki megbeszélés kapcsán mégiscsak az a döntés született, hogy azért próbáljuk meg. Felmerült egy csomó újszerű ötlet is, hogy miként kéne ezt csinálni és talán van egy halvány remény, hogy ez a projekt hoz majd valami eredményt.
Ide kapcsolódik az is, hogy előjött a szolgáltatási jegyzék sztenderdek kérdésköre is, és nyilván ha számokat kérünk a piacról, akkor az adatszolgáltatóknak pontosan kell tudni, hogy milyen kérdésekre válaszolnak és pontosan milyen körülmények viszonylatában adnak meg adatokat.
Miért lenne ez a felmérés különös és eltérő az előbbiektől?
-a kérdéseket egy űrlapban fogalmaztuk meg, ami nagyon gyorsan ki is értékeli az eredményeket
-amennyiben legalább 100 cég szavaz, a céges emailról akkor ez a program reprezentatívnak tekinthető, amennyiben az arányok megfelelnek a piacon lévő cégméret arányokkal. Nyilván ha ráfekszünk a témára 2 – 300 sőt 500 cég képviselője/szakmai vezetője is válaszolhat.
-ha a felmérés reprezentatív lesz, akkor bármely szolgáltató cég ezen adatok birtokában elindulhat, és komolyan előre léphet szakmapolitikában.
-ha a felmérés reprezentatív nyilván a sajtó is érdeklődni fog és ez a hírérték segíteni fogja a szakmapolitikai szándékokat.
-ez az egész nem kerül semmibe csak 5 perc a kérdések megválaszolása és egy olyan információs vagyon keletkezik, aminek a hozadéka felbecsülhetetlen.
-fontos lenne az is, hogy mindenki tegyen valamit azért, hogy a potenciális válasz-adók megkapják az információt, hogy válaszolniuk kell néhány kérdésre.