Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A porszívó jövője, a szakma jövője

A porszívó jövője, a szakma jövője
2013.01.27.

Seffer István mondta, van annak talán már 15 éve is, hogy „aki szőnyeget nem hengerkefés porszívóval tisztítja, az bűnöző”. Hát, ahogy az utóbbi idők történéseit nézem, elég sok „bűnöző” van a körünkben. Pedig válság ide vagy oda a fejlődés nem állt le és egyre inkább azt látom, hogy a fejlesztések töretlenül mennek, mert az egyetlen elfogadható stratégia az előre menekülés.

A SEBO is, bár nyugodtan ülhetne a babérjain, mint vezető porszívógyártó és mind szinte egyeduralkodó a hengerkefés porszívók területén mégis fejleszt. A válság ellenére is fejleszt. Nyilván minden gondolat mögött az van, hogy az új fejlesztések új piacokat nyithatnak, bár a régiek beszűkülnek, mégis szinten maradhatunk. Ez igaz egyébként a takarítókra is, tehát nyugodtan lehet abban gondolkodni, hogy mi az a még ki nem elégítet igény, ami megvan a piacon. Mert válságtól függetlenül az embereknek vannak szükségleteik és megoldatlan problémáik.

A SEBO DART rendszer is adhat ebben ötleteket. Tulajdonképpen látszik, hogy van egy ellátatlan terület és ezek a nagy lakások és a kis- közepes irodák. Ezek a területek kiestek a professzionális takarítók látóteréből, mert egyrészt az optimálisnál kisebb méretűek, másrészt pedig a profi eszközök lényegesebben nagyobb területekre lettek kifejlesztve. Most a SEBO egy olyan rendszer kínál, ami elfér egy nagyobb sporttáskában – egészen elfogadható áron – és segítségével gépesíthető mind a szőnyegtisztítás, mind pedig a kemény vagy rugalmas burkolatok karbantartása.

A forradalmi újdonság egy tányérkefés fej, amely a hengerkefés helyére illeszthető és máris a szőnyegporszívóból, kemény vagy rugalmas burkolat porszívó lett és továbbra is álló kivitelben, amivel jól, gyorsan és gerincbántalmak nélkül lehet dolgozni. Ez ha nem is váltja ki 100%-ban a drága polírozógépeket, de mindenkép megnyit egy olyan kategóriát ami hiánycikk volt eddig a piacon. A fejre különböző gyémántpadokat (HTC sztenderd) lehet illeszteni, amivel aztán igen széles lehetőségek nyílnak meg az egyszerű napi portalanítástól a védőréteggel ellátott padló karbantartásáig. Utóbbi esetben nagyon komoly beruházást válthatunk ki vele, mert az elérhető teljesítmény 100 – 150 négyzetméter is lehet óránként. Túl a dizájnon, nyilván a gép technikailag is alkalmas egy újfajta szolgáltatás támogatására, tehát a szőnyeg és a kemény vagy rugalmas burkolaton alkalmazhatóvá válik a programozott szárazporos szőnyegtisztítás, a keménypadló impregnálás és a rugalmas padlók bevonatozása és a két utóbbi rendszer napi száraz takarítása és polírozása. Ez egy olyan technológiai ajánlat, ami komoly újdonság a piacon és nem igényel komoly beruházást inkább a TUDÁS itt az izgalmasan szűk keresztmetszet.

Visszatérve az indító gondolatra. Az alapkérdés az, hogy mi az a különleges dolog, amiért a vevőnek érdemes minket választania? Mert, hogy a marketing egyik alaptörvénye: különböztesd meg magad! A DART ebben is lépet egyet előre, a gépet különböző díszítésekkel lehet megvásárolni, de nagyobb mennyiségnél lehet gondolkodni egyedi dizájnban is. Innen aztán már csak egy lépés, hogy úgy mutassuk be magunkat a leendő ügyfeleinknek, hogy azok az lássák, hogy itt egy szervezet, ami minden megtesz értem, mint vevőért.

Végül is akkor nem kell más csak egy jól képzett felületspecialista, aki bemutathatja, hogy az adott területen a napi és időszakos takarítás hagy némi kívánnivalót maga után és ezért aztán érdemes szolgáltatót váltani. De ami ennél piacszerzésnél a leglényegesebb elem az, hogy – minden mostanában alkalmazott piacszerzési módszerrel szemben – a csere abban előnyös, hogy jobb lesz a szolgáltatás és ezért adott esetben érdemes 10 – 15%-al többet is fizetni. Ez pedig tényleg kiút lehet a válságból.

Itt reagálhatsz!

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!