A porszívó jövője, a szakma jövője
Seffer István mondta, van annak talán már 15 éve is, hogy „aki szőnyeget nem hengerkefés porszívóval tisztítja, az bűnöző”. Hát, ahogy az utóbbi idők történéseit nézem, elég sok „bűnöző” van a körünkben. Pedig válság ide vagy oda a fejlődés nem állt le és egyre inkább azt látom, hogy a fejlesztések töretlenül mennek, mert az egyetlen elfogadható stratégia az előre menekülés.
A SEBO is, bár nyugodtan ülhetne a babérjain, mint vezető porszívógyártó és mind szinte egyeduralkodó a hengerkefés porszívók területén mégis fejleszt. A válság ellenére is fejleszt. Nyilván minden gondolat mögött az van, hogy az új fejlesztések új piacokat nyithatnak, bár a régiek beszűkülnek, mégis szinten maradhatunk. Ez igaz egyébként a takarítókra is, tehát nyugodtan lehet abban gondolkodni, hogy mi az a még ki nem elégítet igény, ami megvan a piacon. Mert válságtól függetlenül az embereknek vannak szükségleteik és megoldatlan problémáik.
A SEBO DART rendszer is adhat ebben ötleteket. Tulajdonképpen látszik, hogy van egy ellátatlan terület és ezek a nagy lakások és a kis- közepes irodák. Ezek a területek kiestek a professzionális takarítók látóteréből, mert egyrészt az optimálisnál kisebb méretűek, másrészt pedig a profi eszközök lényegesebben nagyobb területekre lettek kifejlesztve. Most a SEBO egy olyan rendszer kínál, ami elfér egy nagyobb sporttáskában – egészen elfogadható áron – és segítségével gépesíthető mind a szőnyegtisztítás, mind pedig a kemény vagy rugalmas burkolatok karbantartása.
A forradalmi újdonság egy tányérkefés fej, amely a hengerkefés helyére illeszthető és máris a szőnyegporszívóból, kemény vagy rugalmas burkolat porszívó lett és továbbra is álló kivitelben, amivel jól, gyorsan és gerincbántalmak nélkül lehet dolgozni. Ez ha nem is váltja ki 100%-ban a drága polírozógépeket, de mindenkép megnyit egy olyan kategóriát ami hiánycikk volt eddig a piacon. A fejre különböző gyémántpadokat (HTC sztenderd) lehet illeszteni, amivel aztán igen széles lehetőségek nyílnak meg az egyszerű napi portalanítástól a védőréteggel ellátott padló karbantartásáig. Utóbbi esetben nagyon komoly beruházást válthatunk ki vele, mert az elérhető teljesítmény 100 – 150 négyzetméter is lehet óránként. Túl a dizájnon, nyilván a gép technikailag is alkalmas egy újfajta szolgáltatás támogatására, tehát a szőnyeg és a kemény vagy rugalmas burkolaton alkalmazhatóvá válik a programozott szárazporos szőnyegtisztítás, a keménypadló impregnálás és a rugalmas padlók bevonatozása és a két utóbbi rendszer napi száraz takarítása és polírozása. Ez egy olyan technológiai ajánlat, ami komoly újdonság a piacon és nem igényel komoly beruházást inkább a TUDÁS itt az izgalmasan szűk keresztmetszet.
Visszatérve az indító gondolatra. Az alapkérdés az, hogy mi az a különleges dolog, amiért a vevőnek érdemes minket választania? Mert, hogy a marketing egyik alaptörvénye: különböztesd meg magad! A DART ebben is lépet egyet előre, a gépet különböző díszítésekkel lehet megvásárolni, de nagyobb mennyiségnél lehet gondolkodni egyedi dizájnban is. Innen aztán már csak egy lépés, hogy úgy mutassuk be magunkat a leendő ügyfeleinknek, hogy azok az lássák, hogy itt egy szervezet, ami minden megtesz értem, mint vevőért.
Végül is akkor nem kell más csak egy jól képzett felületspecialista, aki bemutathatja, hogy az adott területen a napi és időszakos takarítás hagy némi kívánnivalót maga után és ezért aztán érdemes szolgáltatót váltani. De ami ennél piacszerzésnél a leglényegesebb elem az, hogy – minden mostanában alkalmazott piacszerzési módszerrel szemben – a csere abban előnyös, hogy jobb lesz a szolgáltatás és ezért adott esetben érdemes 10 – 15%-al többet is fizetni. Ez pedig tényleg kiút lehet a válságból.