Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A megrendelő képzése

A megrendelő képzése
2021.11.22.

Bármely szektor vagy iparág, amelyik igazán és tudatosan sikeres akar lenni, az eldukálja a piacát. A megrendelőt meg kell tanítani az adott termék vagy szolgáltatás sajátosságaira és komoly erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy minden fontos belső sztenderdet megértsen.

Ha ezt nem tesszük meg, és nem áldozunk erre hosszútávon, olyan rendszerben ítélnek, meg aminek semmi köze mi a sajátosságainkhoz. Durva példával élve olyan ez mintha a legjobb halat a szerint választanák ki, hogy melyik mászik a fára a legjobban.

Nyilván problémás, ha csak az ár számít, de csak azért, mert a piaci szereplők egy része figyelmen kívül hagyhat fontos belső sztenderdeket és ezt a vevő nem veszi észre. Másik durva példával élve olyan ez, mintha az autóba azért nem tennének motort, hogy olcsóbb legyen. A megrendelő pedig ezt el is hiszi.

Az elmúlt 1 évben létrejött egy anyag, „CLEAN BOOK Klasszikus takarítási szolgáltatások” amit még nem biztos, hogy egyből tanítanunk kéne a megrendelőnek, mert jobb volna, ha előbb a szakma lenne vele tisztában! Nincs ezek között semmi eget rengető, de mégis is együtt, ez egy komoly anyag. Szerintem ezt minden takarítócég vezetőnek el kéne olvasni és aztán indulhat a párbeszéd.

Lehet, hogy van, amit fejleszteni kell még, de lehet, hogy ez már így is túl sok. Azonban nagyon konkrétan sorra kell venni minden elemet és vizsgálni kell, miért jó, vagy miért nem, hogy ez szabályozva van.

Az anyag kicsit több mint 100 oldal és lépésről lépésre végig viszi a takarítási szolgáltatások megrendelését megelőző tevékenységek szakmai elemeit. Ezeket nevezzük belső sztenderdeknek, mert még nem hivatalos szabványok, de keretbe foglalják a takarítási szolgáltatást

Jelenleg a 2021.11.10 – 5.0 Verziónál vagyunk

Tartalom:

  1. Vezetői összefoglaló
  2. Érdeket felek
  3. Szolgáltatás specifikus fogalmak
  4. Takarítás specifikus SLA fogalmak
  5. Adminisztrációs és dokumentálási rendszer (FŐTÁBLA)
  6. A szolgáltatás definíciója
  7. A takarítási szolgáltatások rendszere
  8. Elsődleges kockázati kategóriák
  9. A takarítandó területek felmérése
  10. A takarítási szolgáltatások szakma specifikus szerződéstervezete
  11. Klasszikus eljárások és technológiák
  12. Felhasznált és javasolt irodalom

Megrendelhető itt!

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!