Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A lényeg lényegének az eszenciája

A lényeg lényegének az eszenciája
2018.06.05.

Mindig is szerettem az andragógiai kihívásokat és ezek közül a szintézis a legizgalmasabb. Azt hiszem mai rohanó világunkban a legfontosabb kérdés, hogy nagyon gyorsan megtudjuk valakiről, hogy azt tudja-e, amit kell. Jövő hónap 10-én itt az új és izgalmas nyári program.

A szolgáltatásvezető képzés 200 óra elmélet és 200 óra gyakorlat. Ma már látszik, hogy egy tanfolyam akkor sikeres, ha egy kicsit nagyobb teret adunk a gyakorlatnak az elmélet rovására. Valahol a 60/40% az egészséges elosztás. Igen, ha valaki rá tud szánni 400 órát a dologra.

A jövő kihívása az, hogy miképpen foglalható össze a 150 – 160 óra elmélet, vagy mondjuk úgy 200 oldal A4-es anyag 8 órában és érdemben. Vagyis mindennek legyen gyakorlati haszna? Az elmúlt hónapokban ezen a projekten dolgoztam.

Gondolom mindenki számára világos, hogy enni idő alatt az anyagot nm lehet megtanulni, viszont át lehet látni. Ezen kívül van itt még idő arra is, hogy szembesüljünk egy feladattal. Tulajdonképpen ez a feladat fog majd vezetni minket abban, hogy a könyvet feldolgozzuk és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen bomba nap után egy hónap alatt minden gyakorló szolgáltatásvezető, teljesen önállóan készen állhat a vizsgára.

Tehát július 6-án szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tüzűk a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 3 napon belül és ki is fizeteted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.

Mindezt 25.000 Forintért!

 

Meg vagyok győződve, hogy a tréning azoknak is hasznos lehet, akik már rendelkeznek szolgáltatásvezetői bizonyítvánnyal, mert a dolgok most úgy vannak összefoglalva és olyan keretben vannak, ami eddig is meg volt, de nem ennyire akkurátusan.

A helyszín még tárgyalás alatt, ez nagyrészt attól függ majd, hogy mekkora lesz a jelentkezés. Az időpont viszont biztos, 10.00-kor indulunk, hogy mindenkinek legyen ideje elintézni az aznapi dolgait és beindítani a folyamatokat. 10 – 13 között egy menet, itt jön az eszencia, majd ebédszünet. 14 – 17 között feladatok és rövid szünet után 17.30 – 19.30 között összefoglaló. Ez az ütemezés látszik most a legpraktikusabbnak. Ha ez valakinek nem jó, kérem, jelezze, és meglátom, mit tehetek. A végleges program a többség akarata szerint lesz.

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!