Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A lehetőség

A lehetőség
2017.08.04.

A legendás takarítási szolgáztatás egy olyan cél, ami lehet, hogy elsőre gazdaságtalannak tűnik, azonban nem ez a fő problémája, hanem az, hogy a vállalkozói gondolkodás szab gátat annak, hogy a megrendelő felé empátiával legyünk. Ez a mentalitás nyugaton sem jobb csak ott kialakult egy kényszer, amit nem lehet kikerülni.

A nyugat-európai szolgáltató piacot alapvetően a minősítő szervezetek és a szakszervezet tartja kordában. Ha ezek nem lennének, alacsonyabb lenne a minőség és ezzel együtt a bérek is, ergo az elégedetlen vevőeket nehéz lenne rávenni, hogy egy bizonyos szintnél többet fizessenek. Az elismert szint, vagyis az elismert hozzáadott érték szintje, országonként változó és hozzávetőlegesen 15 és 25% között van.

Egyszerűbben fogalmazva, ma Nyugat-Európában a piac ennyivel többet fizet, mint az adott országra jellemző bértarifa szint. Ez a menedzsment munkájának az elismerése.

Ez ma nálunk, átlagosan nem éri el az 5%-ot.

A baj itt kezdődik. Miért is van ez? Hát kezdhetnénk azzal, hogy a vállalkozók és alkalmazott cégvezetők nem helyeznek elég hangsúlyt sem a vevő sem a végrehajtó személyzet elégedettségére. Továbbá nincs semmilyen kényszerítő erő, ami erre rávenné őket.

Tehát hiányzik valami a piacról.

Azért a tisztán kell látni, hogy a nyugat-európai helyzet egy több mint 100 éves szerves fejlődésen keresztül jutott el oda, ahol most van. Ezt megtörte ugyan két nagy háború, de az irány maradt. A mai helyzet távolról sem ideális, mert közben egyes vállalatok túl nagyra nőttek és megpróbálják kikerülni a kényszereket, míg más vállalatok olyanok, hogy szabályozatlan területen mozognak, ahol még nem dőlt el, hogy mit legyen szabad és mit nem (lásd internet).

Mit tudunk mi tenni?

Van egy csomó kész eszköz, de egyelőre senkinek sem reális, hogy ezeket alkalmazza. A kelet-európai vállalkozók nem hisznek a nagy összefüggésrendszerekben és nem ismerik a mélyebb közgazdasági törvényszerűségeket sem. Igazából vakon repülnek és közben változik a világ.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket