A kulcs az alkalmazkodás
Március végén már látszanak annak jelei, hogy kezdünk alkalmazkodni a helyzethez. Persze még nem látjuk, hogy pontosan mi vár ránk és mennyi idő múlva, de kezdjük felvenni az új „bőrünket” és az új szerepeinket. Valójában keressük az új értékrendet.
Beszéltem már arról, hogy kínai barátaink valamiért 4 hónapos periódusokban gondolkodnak. Nem negyedév, hanem egyharmad év: THE 4MONTH PLAN
A március egy nagyon nehéz hónap volt, és ha magunkhoz tértünk, akkor tudjuk meg a következő 4 hónap még nehezebb lesz. A négy hónapos terv lényege, hogy azt gondoljuk egy megfelelően tervezet egy harmad év során jól értékelhető eredmények születnek! Ehhez persze tervezni, szervezni és folyamatosan fejleszteni kell, és gondolom, hogy nem mondok újat, hogy személyiségben is fejlődni kell. Senki nincs felkészülve a jelenlegi helyzetre. Mindenki ezt csak tanulja.
Vannak persze évezredes értékrendek, amelyek nem mennek a kukába. Ilyen hierarchia, a kritikus infrastruktúra vagy az akcióképesség fenntartása. A világ kormányai egyre tisztábban látják, hogy ez egyáltalán nem lesz egy egyszerű menet.
Mit tehet a polgár?
Alkalmazkodik a helyzethez. Követi a hatóságok iránymutatásit. Minimalizálja fizikai kapcsolatait és erősen koncentrál arra, hogy egészséges maradjon. Fontos az egészég lelki és fizikai természetű egyaránt. Elkezd vadul tanulni, most éppen ráér. A cél, hogy valamiben ki kell emelkednie.
Mit tehet a takarító szakma?
Alkalmazkodik a helyzethez. Követi a hatóságok iránymutatásit és keresi azokat a szükségleteket, amelyeket jelenlegi tudása és felszereltsége mellett ki tud elégíteni. Nem tiltott az új tudások megszerzése és technikai fejlesztés sem. Klasszikus értelemben vet takarítás már nem biztos, hogy pálya, új hatékonyabb és eredményesebb szolgáltatásokra van szükség. Megbízhatóbb emberekre és cégekre. A verseny minden szinten újraindult, versenyeznek a cégek, a szektorok és az országok is. Ez egy új világ hajnala lesz, ha túléljük az éjszakát.
A jövő takarítási szolgáltatási, az én meglátásom szerint, a jelenleginél sokkal szigorúbb keretek és pontosabb eredménycélok mentén fognak zajlani. Minden jövőelemző azt mondja az emberek értékrendjei átrendeződnek, sokkal jobban oda fognak figyelni a minőség lényegére, mint a látszatra. Mennyire lesz ez gyors? Nem tudjuk.
Részemről első lépésként újra kell gondolni a piacra lépést, ennek első lépése a SARS-CoV-2 Tisztítás-technológiai Protokoll, aminek lényege, hogy a takarító szektor egységesen lépjen fel és kvázi szabványos keretrendszer alkalmazásával. Ennek megfelelően a verseny újraértékelődik és a megrendelő „almát, almával” hasonlíthatnak össze. Ez azért fontos, mert a jelenlegi szabályozás és gondolkodás úgy kezeli a takarítást, mintha – az előző példával élve – a verseny gyümölcsök között zajlana. Pedig a lényeg az, hogy a valódi eredmény csak akkor születik meg, ha a „Jonathan almákat” hasonlítanánk össze és értékelnénk. Remélem jó érthető a piac méterben méri azt, amit milliméterben kéne, ahhoz hogy az igényit ki tudja elégíteni.
Mit tehet a takarító ember?
Alkalmazkodik a helyzethez. Követi a hatóságok iránymutatásit. Minimalizálja fizikai kapcsolatait, megfelelő egyéni védőeszközöket hord és erősen koncentrál arra, hogy egészséges maradjon. Fontos az egészég lelki és fizikai természetű egyaránt. Elkezdi vadul tanulni a szakmát, most éppen ráér. A cél, hogy ki kell emelkednie, megbízhatónak kell mutatkoznia.