Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A kor szelleme: digitális olvasástudás

A kor szelleme: digitális olvasástudás
2016.01.01.

Az 1700-as években szinte senki sem tudott írni, olvasni. Elgondolkodtató, hogy miképpen fejlődött és alakult a világ úgy, hogy az emberek 90 – 95% kizárta magát a tudás és a hírek áramlásából. Ma elképzelhetetlen, hogy ne tudnánk elolvasni a híreket. Azonban az igazság az, hogy az igazi infó ma már digitálisan terjed és az pont annyira hozzáférhetetlen a nagy tömegek számára, mind a XVIII-ik században.

Az írás és olvasás tudása (tananyag)

Miért is van az, hogy mai napig is probléma a digitális olvasás, miközben az analfabétizmust állítólag felszámoltuk?

Két komoly akadály is van. Az egyik, hogy a hasznos információ elvileg elérhető, de sajnos a szemét is elérhető – éppen az van előtérben – és rendkívül nehéz kihámozni az értékes anyagokat. A másik pedig az, hogy van egy komoly hit az internet ingyenességével kapcsolatban.

Az utóbbi talán a nagyobb gát, mert valójában hamis tudatot kelt és az emberek el sem gondolkodnak azon, hogy a szellemi termék miképpen keletkezik és mi a szerző célja vele. Aztán jön a következő probléma, hogy az anyag, amivel először találkozunk, az lehet, hogy nem is az eredeti szellemi alkotás, hanem annak valamilyen feldolgozása és itt is lehet egy másik szándék, aminek semmiképpen nem az célja, hogy tanítson.

Újév, új olvasási stratégia

Ki kell alakítani az információszerzés csatornáit. Alapvetően több féle információra van szükségünk:

(1)    Jógi/szakmai szabályozási keretrendszer.

(2)    Gyakorlatban hasznosítható tudás.

(3)    Gazdasági tények és összefüggések.

(4)    Emberek, érzések, gondolatok, inspirációk.

(5)    Bulvár és pletyka.

Akkor hát a nagy és izgalmas kérdés, hogy ez mennyire tudatos, már olyan értelemben, hogy meg tudjuk határozni mikor és mennyi kell belőle és tudjuk-e, hogy megvan-e minden, amire szükségünk van?

Van persze ezek között, ami egyáltalán nem szimpatikus. A jogi szövegek böngészése felér egy inkvizíciós kínzással, mintha direkt úgy lennének megírva, hogy ne legyen érthetőek és egyértelműek. A gyakorlatban hasznosítható tudás sokszor kétértelmű helyzet, mert jobban kötődik egy megszerzendő papírhoz, mint magához a hasznosításhoz.

Továbbá aztán vannak izgalmas és szexi dolog is, amikkel aztán sokkal nagyobb kedvel/odaadással foglalkozunk, és hát valljuk be őszintén, nem mindig tarjuk a helyes arányokat.

Na de mik a helyes arányok?

Ezt senki nem tudja, viszont ezt az határozza meg, hogy milyen céljaink vannak. Tehát a helyes arányok, a fokuszálás, az mindig a kitűzött céltól függ.

Hogyan érint ez minket?

2016-ban racionalizálni szeretném a hírlevelek kiküldést. Mivel a statisztikák azt mutatják, hogy a hírlevelek kattintási aránya alacsony és ez sokkal inkább személyfüggő, mint az adott téma népszerűsége. Tehát a feliratkozók egy része témától függetlenül is jobban érdeklődik az új hírek iránt mind mások. Ezen kívül a kattintásoktól független statisztika is azt mutatja, hogy nagy eltérés van a naponta vagy hetente a honlapra látogatók száma között. Ezért 2016 bevezetem a többsebességes blogot.

Mit jelent ez?

>> IDE KATTINTVA << meghatározhatod, hogy milyen gyakran kapj hírlevelet. Ennek eredményeképpen az infót megkapod, ha későn is, de legalább nem zaklatlak fölöslegesen. Aki nem tölti ki az űrlapot, a féléves gyakoriságú csoportba kerül. Ettől azt várom, hogy kevesebb hírlevél kiküldésével, több információt tudok átadni. Ez a 2016-ra meghatározott egyik minőségcélom.

 

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!