Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

A Herzberg féle megközelítés

A Herzberg féle megközelítés
2018.01.23.

Van egy elmélet, ami magyarázatot ad a takarítóipar napi kínjaira, ugyanakkor meg is mutatja az utat a megoldás felé. Vagyis ha tudjuk, hogy ott a fal, nem megyünk neki fejjel újra és újra. Hanem azon gondolkodunk, hogy a problémát/kihívást létrával vagy nagykalapáccsal kell megoldani. Netán esetleg építünk egy lépcsőt.

Herzberg 1968-ban megjelent könyve szerint a megelégedettség és a motiváció két különböző dolog és nem feltétlenül igaz, hogy az elégedett dolgozók hatékonyabbak, mint elégedetlen társaik. Empirikus vizsgálatok segítségével kimutatták, hogy más tényezők hatnak a dolgozók elégedetlenségének csökkentésére és más tényezők azok, amelyek motiválják őket. Később aztán ezt a rendszert átvette a marketing is és a ma már elmondhatjuk, hogy minden tanult marketinges tudja, hogy mi kell igazán a megrendelőnek/vevőnek, mitől lesz igazán elégedett és mire hajlandó ennek érdekében. Hangsúly az utóbbin.

Herzberg bármivel kapcsolatban, ami megszerezhető és birtokolható, higiénés és motivációs tényezőket különböztet meg:

  • Ilyen értelemben, ha ez a valami termék vagy szolgáltatás célja a higiénés tényezők javítása a szomorú tény az, hogy az elégedettséget nem okoz, csak elégedetlenséget szüntet meg; Vagyis ha egy szálóda mellékhelyisége tiszta az természetes, különösebb elégedettségi okot nem jelent, viszont ha kosz van az elégedetlenséget jelent.
  • Azonban, ha a termék vagy szolgáltatás a motivációs faktorokat is figyelembe veszi, és magasabb szinten gondolkodik, akkor, az a szerencsés helyzet áll elő motivációs tényezők hiánya még nem okoz elégedetlenségetcsak az elégedettség hiányát. Azonban ha a képzelt szint megvalósul a vevőt elégedetté teszi; Vagyis ha megrendelő betér egy vendéglátó helyiségbe és jóllakik és önmagában még nem biztos, hogy boldoggá is teszi öt, ha azonban egy kulináris élményt is kap, már egészen más a helyzet. A dolog lényege, hogy milyen legyen az a kulináris élmény, amiért az emberük újra és újra belép ebbe az éterembe, sőt tovább megyek, mennyi embernek mesél erről és hányat visz oda?

Most már gondolom egyértelmű, hogy egy takarítási szolgáltatás pusztán azzal, hogy szépen kitakarít nem fog megélni.

Ez az a megközelítés, amiért megszületett a MESTERHÁRMAS másik két tagja is. Ugyanis a piacnak szüksége van erre a bizonyos pluszra. Vagyis mint az ételnél vagy a szállásnál, amik szintén higiénés tényezők a tisztaság vonatkozásban is meg kell teremteni a minőségi különbségek szerinti besorolást. Tehát a pluszt be kell tervezni és át kell adni az ügyfélnek!

Tisztaságtervező

Minőségmérő

Március

Április

Megrendelhető

Megrendelhető

Mindkét tréning a KARCHER HUNGARIA KFT szakmai támogatásával és helyszínén valósul meg. 

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket