Tudásgarancia

Tudásgarancia
2012.12.30.

A szolgáltatások egyik meghatározó marketing kérése az, hogy milyen garanciát nyújt az ígéretei alátámasztására. Minden szolgáltatónak végig kell gondolni, hogy mi az a valami, amit ad akkor, ha az ígéret nem valósult meg. Persze itt lehet polemizálni, hogy a nem megvalósulás a vevő vagy a szolgáltató hibája, de egyet ne felejtsünk el: sérült a vevő elégedettsége! Márpedig az elégedetlen vevő nem fog újra vásárolni.

A TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI TUDOMÁNYOK INTÉZETE, ha megkezdi valakinek a képzést, azt addig folytatja, amíg az illető le nem vizsgázik. Természetesen a tanfolyamot csak egyszer kell kifizetni és minden további óra ingyen van. Ez a dolog csak akkor él, ha az illető akar vizsgázni másodszor vagy harmadszor, vagy akárhányszor és a vizsgadíjat befizeti. Ez nem a mi pénzünk, ezen hasznunk nincs. Fontos szempont az is, hogy a lehetőség csak addig áll, amíg annál a munkáltatónál dolgozik, aki a tanfolyamot kifizette.

Nézzünk a garancia mögé!

Nyilván ha fut egy tanfolyam egy két plusz ember nem jelent plusz költséget. Ugyanakkor, ha túl sokan lennének, elkedvtelenítenék az aktuális hallgatókat. Mi van, itt mindenki megbukik? Ha viszont csak egy két ember van, aki megbukott, az rendesen motiválhatja is a társaságot, mert látják, hogy a vizsga komoly. Ennek apróján el lehet mondani, hogy végül is az, hogy valakinek sikerül a vizsgája elsősorban saját magán múlik. Neki kell tanulni, mi nem tölthetjük be a fejébe a tudást.

Persze sok múlik azon is, hogy milyen a képzési rendszer. Mennyire hiteles a tanár. Én 1999 óta képzek takarítókat, ez több mint egy évtizedes tapasztalat. Ez idő alatt több mint 4 000 halhatóval (munkanélküli, segédmunkás, takarító, szolgálatvezető, cégvezető, másoddiplomára jelentkező) dolgoztam, nem mondanék nagyot, ha azt mondanám, hogy első nap tudom kinek sikerül a vizsgája és kinek nem. Az zászló azonban mindenkinek áll, én mindent elkövetek, hogy az ember megértse a dolgokat és tudja is hasznosítani a tudását.

Eddig 3 hallgató volt, aki nem vállalta az újabb megmérettetést.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő






























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!