Személyes beszámoló

Személyes beszámoló
2022.03.08.

Elindult a harmadik hónap abban az új koncepcióban, hogy a hónap végén elő kell állnia a 100 oldalnak és nem csak most, hanem 12 hónap múlva is. A harmadik hónapban vagyunk és van már két hónap rutinom, de vannak persze visszajelzések is.

Blogot 2005 nyara óta írok, és az elmúlt 17 év alatt rengeteg bejegyzés születet és kétségtelen, hogy voltak közöttük csapnivalók és voltak egészen sikeresek is. Nem számoltam meg, de hozzávetőlegesen 2 500 – 3 000 bejegyzésről beszélünk, kb. 5 000 oldal terjedelemben. Ebből az első 8 év cikkei nincsenek már meg – lehet, hogy nem is olyan nagy baj – mert volt egy komoly adatvesztésem és az új blogra már nem kerültek fel.

Bejegyzést írni nem olyan nagy szám, mert ha az embert foglalkoztatja valami és van néhány felismerése, akkor egy fél oldal vagy egy egész is, viszonylag könnyen megszületik. Ilyenkor az a cél, hogy az írás okozzon felismerést és szüljön vitát.

A takaritz.hu rengeteg űrlapot tartalmaz és a cél az, hogy az érdeklődők ezeken jelezzenek vissza és aztán elkezdődhet a párbeszéd. Az én tevékenységem értékesítési rendszerének központjában ez a párbeszéd áll. Itt nem csak tájékoztatás van, hanem néha vita is kialakul. Nem mindenki látja egyformán a helyzetet és nem mindenki ért minden összefüggést és ezek aztán néha konfliktusokba is torkollnak. Pontosabban ezek nem is igazi konfliktusok, inkább csak valamiféle nézőponti vagy állásponti különbség, ami elsősorban abból adódik, hogy mindenki mások a preferenciái és a megoldást is másképpen látja. Utóbbi talán a legizgalmasabb, mert a megoldást inkább csak elméleti síkon nézi és egyáltalán nincs meggyőződve róla, hogy az eredményre vezet, ezért aztán igazából csak beszél a dolgokról, de nem vesz részt semmilyen projektben, ami valahova vezetne.

Az én habitusom olyan, hogy látom valahogy a világot, viszont ha felvillan előttem egy lehetőség, amit valamilyen programmal vagy projekttel elérhetőnek látok és abba azonnal belefogok. Sajnos nem mindig helyesen, de ilyenkor nem mérlegelem hosszasan, hogy ez tényleg eredményre vezet-e, hanem belevágok és iszonyú energiákkal, úgy kezdek benne dolgozni, minta teljes meggyőződésem lenne, hogy az tényleg eredményre vezet.

Természetesen nem minden jön be!

Én azonban ilyenkor nem szoktam csalódni és nem is szoktam sokat bánkódni egy kudarcot követően inkább úgy élem meg, hogy választ kaptam egy kérdésre és ennek eredményeképpen korrigálni kell az irányt.

A QUAD program is egy ilyen, viszonylag nagyszabású program volt 2020 elején, amiben aztán nagyon sok féle tapasztalat született és végül is eredményiesnek tekinthető a dolog, mert nagyon sok minden bontakozott ki belőle.

A program alapvetően négy projekttől áll:

  1. ÉRTELMEZŐ/EXPLAIN – szakmai szótár,
  2. CLEAN BOOK – A megrendelő könyve,
  3. TADÉ – A hangos könyv,
  4. PEL- A piktogram rendszer.
Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!