Javaslat

Javaslat
2022.01.14.

Alapvetően a szakmai verseny gondolata pozitív fogadtatást kapott, most már csak az a kérdés, hogy miként szervezzük meg. Az új logó pedig egyelőre a hölgy versenyről szól, mert, hogy a tagság 60% a női nemhez tartozik. Az IRON-MAID pedig vaslányt, vas szobalányt, vas takarító hölgyet jelent és van benne egy kis áthallás a híres együttesre is.

Izgalmas időknek nézünk elébe.

Egy verseny mindig nagy érdeklődést kreál, de fontos szempont az is, hogy milyen verseny az, ki vesz részt rajta és milyen felkészültségi színvonal. Mindig nagy kérdés, hogy az, aki nap, mint nap pörgeti a moppot, üríti a kukát és sikálja a WC-t, az alkalmas-e egy látványos versenyen való részvételére, vagy erre is azért készülni, edzeni kell?

Két iránya lehet a versenynek:

  1. az egyik a látványsport, amikor a kívülálló nézők is tudnak szórakozni, és amiben természetesen vannak olyan szakmai elemei, amik szakmailag értékelhetőek. Ezeknek jellemzően az idő a fő értékelési szempont, de mindig van bene, 2 – 3 olyan szakmai elem is, amitől ezek teljesen életszerűek maradnak, és nem válnak olyanná, mint egy Forula1. 
  2. a másik a kőkemény szakma, amely az esetek többségében nem tud látványos lenni és nincs is mindig mód közösséget vinni a helyszínre. Itt alapvetően mindig egy nagy teljesítmény van a központban és ezen belül értékelik az egyéni résztvevőket. Ilyen volt például a Vígszínház kitakarítása.

Mindkettő érdeles és nem is biztos, hogy választani kell, mert adott esetben szervezhető mindkettő.

A másik fontos tényező a zsűri létrehozása. Nagyon fontos, hogy ha már versenyzünk, akkor ezeknek a versenyeknek az alapvető célján túl legyen valamilyen szakmai haszna is. Ezek közül talán a legkiemelkedőbb a normák kérdése, de ugyanilyen érdekes a végrehajtás eleganciája is és erről később, a szakképzésben is lehet jelentősége.

Ezért most csinálunk egy kis felmérést, ki miben szeretne részt venni?

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!