II. Szakmai nap és Verseny (Dunakeszi)

II. Szakmai nap és Verseny (Dunakeszi)
2022.06.11.

Ma hivatalosan is elindult a kampány a II. SZAKMAI NAP ÉS VERSENY rendezvény kapcsán. A rendezvény új neve KREDIT és ezzel is próbáljuk kifejezni, hogy itt nem babra megy a játék. Ugyanakkor nemzetközi babérokra is törünk és fontos, hogy a külföldieknek is egyből lejöjjön, hogy itt miről lehet szó.

Ma hivatalosan is elindult a kampány a II. SZAKMAI NAP ÉS VERSENY rendezvény kapcsán. A rendezvény új neve KREDIT és ezzel is próbáljuk kifejezni, hogy itt nem babra megy a játék. Ugyanakkor nemzetközi babérokra is törünk és fontos, hogy a külföldieknek is egyből lejöjjön, hogy itt miről lehet szó.

Ne csak jobb legyél, hanem lássanak is jobbnak! Sőt erről még legyen hitelt érdemlő bizonyítékod is.

Sok minden van még hátra, de nagyon jól látszik, hogy a kreditadó esemény koncepció biztos, hogy jó eszköz lesz. A cégvezetők panaszkodnak, hogy nincs elég és nincs eléggé képzett munkaerő a piacon, ugyanakkor, jelen pillanatban a képzettebbek nem élveznek előnyt a képzetlenekkel szemben, mert a cégek nem válogatnak, mindenkit felvesznek, aki takarítónak jelentkezik. Hiszen nincs miből válogatni, mondják és közben meg sem fordul a fejükben, hogy valójában maguk ellen dolgoznak. Igen, mert a hozzáértők menekülnek a szakmából, hiszen a szakterületen egyáltalán nem értékelik a tudástőkéjűket. Szerencsére vannak olyan cégek is, ahol igen, de ettől függetlenül és általában a gyökeres koncepcióváltásnak nagyon eljött az ideje.

Nyilván ez nem csak pusztán szakmai kérdés, hanem marketing is és a piacot meg kell dolgozni. Viszont a marketing nem ér semmit, sőt veszélyes is lehet, ha nincs mögötte szakmai tartalom.

A cél tehát az, hogy induljunk az alapoktól és dolgozzuk fel a szolgáltatások minden meghatározó elemét. A takarítási szolgáltatások kapcsán a haranggörbe közepe 4 – 5 eljárás, azonban ha belegondolunk ezt sem tudja sok cég megfelelően végrehajtani. Az eddigi visszajelzések alapján a nyirkos feltörlés is egy olyan eljárás, ami körül, a legtöbb takarítói fejben, teljes homály uralkodik. Nyilván majd haladunk előre és a kukaürítés, felülettörölgetés, impregnált törlés és szaniter tisztítás is majd sorra kerül.

A jelentkezést hétfőn 08.00 órakor nyitjuk meg:

  • azok számára, akik 12.00 óráig jelentkeznek, a részvételi díj 5.000 Forint lesz.
  • 12.00 órától ez 1.000 Forinttal drágul, és
  • aki csak hétfő 16.00 óra után jelentkezik, annak már 7.000 Forint lesz a belépő.
  • Keddtől visszaállunk a szokásos 10.000 Forintra és a majd két naponta emeljük 1.000 Forinttal.  

A második szakmai napot arra szánjuk, hogy egy megközelítőleg teljes áttekintést adjunk a szakma tudásszerkezetéről, úgy, hogy egészen konkrétan belemegyünk a részletekbe. Természetesen a népszerű KAHOOT tesztek sem maradnak el, sőt ezek számát most a duplájára emeljük. Tehát lesz az jelenlegi terv az, hogy 8 és 10 óra között úgy fogunk haladni, hogy két 20 perces előadás és egy teszt, és ezt négyszer megismételjük.

Ez azt jelenti, hogy lesz 8 komoly szakmai előadás, ami úgy lesz kialakítva, hogy viszonylag sok hasznos és nem mellékesen számon kérhető információt tartalmazzon. Ezek között lehet, hogy lesz rövidfilm is. Erre épülnek majd a tesztek.

A május 30-án rendezett szakmai napon 22 kérdéssel mentünk és 20 másodpercet szántunk a kérdésre, itt most 30 kérdéssel fogunk menni és a 20 másodpercen nem változtatunk. Továbbá bevezetjük a KAHOOT KREDIT oklevelet, amit minden teszt kapcsán az első három helyezett kap és lesz egy KAHOTT KREDIT KING, oklevél is, amit viszont az szakmai nap 4 tesztjének abszolút nyertese visz majd haza.

Azt gondolom, hogy ez egy izgalmas megmérettetés lesz, és meghatározó felismeréseket okoz majd. Aki nem volt, még szakmai napon, az már most telepítheti a KAHOOT applikációt az okos telefonjára.

Ezt követően egy kávészünet, majd délig megvalósítjuk a nyirkos feltörlési versenyt, a már ismert pályán és szabályok szerint. Itt fontos megjegyezni, hogy a versenyzőknek több figyelmet kell majd szánni a mop kipréselésére, mert most már ezt is fogjuk figyelni. Lényeges, hogy, hogy valódi nyirkos feltörlés legyen, és ezért bevezetjük a bírói rendszert is. Úgy látszik a gyorsasággal nem igazán volt probléma, most már sokkal inkább a minőségre kell rágyúrnunk.

Délután pedig két menet lesz: az egyik az ablaktisztítási verseny (ez tervek szerint külső térben lesz), a másik, pedig au iMop ügyességi és gyorsasági verseny. Ezeknek a szabályait a napokban közzéteszem.

Mindenki jöjjön játszóruhába és legyen készen a kihívásra!

Természetesen nem kötelező mindenkinek részt venni bármely versenyen, azonban fontos azt megfontolnia. A nevezési díjakat az elmúlt szakmai nap tapasztalatai szerint leszállítottuk 1.000 Forintra és az elv az, hogy a nyertes minden visz.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban






A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő































A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!