"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Kristálytiszta kép rajzolódik ki. A takarítás, ahogy a franciák mondják a tercier szektor, a perifériák perifériája. A 70-es évek Amerikájában majd egy évtizeddel később Európában is az egyik meghatározó stratégia a Létesítménygazdálkodás felé mozdulás volt. Ez természetesen nem mindenkinek pálya.
Mára már az is látszik, hogy a megrendelők egy része, különösen a nagyon igényesek, nem bízzák a takarítást egy FM cégre, hanem direktben szerződnek egy takarító céggel. Ezen belül a legújabb európai trend, hogy nem is takarító céggel szerződnek, hanem egy projektmenedzserrel, aki majd saját alkalmazottaikat fejleszti. Tehát a megrendelő beruház eszközökre, és alkalmaz személyzetet, de a mester és/vagy projektmenedzser egy külső alkalmazott.
Nagyon érdekes a dolog, mert ezzel együtt előtérbe került az is, hogy a projektmenedzser első lépésben megtervezi a megvalósítandó szolgáltatást, meghatározza az eszközrendszert és részt vesz a személyzet kiválasztásában is.
Ez tulajdonképpen nem más, mint annak a hozzáadott értéknek az elismerése, amit eddig a takarító cégek nehezen vagy egyáltalán nem tudtak elfogadtatni. Ez ma is probléma, mert a megrendelő nem feltétlenül látja tisztán, hogy mi van a látszólagos hatékonyság mögött.
A koncepció lényeg az, hogy az ebben gondolkodó létesítménygazdák pontosan akarják látni a takarítástervezés, szervezés és fejlesztés költségeit. Ez azért fontos, mert így mérlegre tehető, hogy mit kapnak és miért. A progresszív takarítási szolgáltatást megrendelő és kiválasztott projektmenedzser/szakértő között akár több hónapig is eltarthat az a párbeszéd, aminek a végén kialakul egy olyan szolgáltatási koncepció, ami az igényeknek megfelelő eredménnyel kecsegtet és reális költségek mellett megvalósítható.
Egy kicsit olyan ez, mint ahogy a házat tervezése és kivitelezése, két egymástól markánsan elválasztott terület. Ugyanakkor a tervezés maga egy rendkívül komplex feladat, ami a lenyűgöző külső formai megjelenéstől a tervezett funkciókon át a szakmailag helyes statikáig mindent felölel.
Ebben az esetben is, az igényes takarítási szolgáltatást megrendelő akar látni egy olyan koncepciót, ami garantálja az igényeit és pontosan tudni akarja azt is, hogy ez egy adott időszakban, az éppen aktuális munkaerő piaci helyzetben, reálisan, fenntartható módon és megfelelő szolgáltatásbiztonság mellett mibe kerül. Itt természetesen reális opció lehet az, hogy adott esetben alábbhagy az igényekkel, vagy éppen megemeli azokat.
Gondolom, hogy egyértelmű, hogy mindez nem öncélú, a tervezés eredménye egy elem a megrendelő humán erőforrás rendszerében és a gondoskodó takarító szolgáltatás akár meghatározó is tud lenni abban, hogy az alkalmazottak biztonságban és jól érezzék magukat a munkahelyükön.
Mindez természetesen új versenyhelyzet teremt a piacon, mert itt felértékelődik a szakmaiság. Fontos tehát az is, hogy azok a szakemberek, akik meg akarják mérettetni magukat ezen a piacon, azok ne csak ragyogó szakemberek legyenek, hanem azoknak is látszódjanak. Ami váljuk be, nagy kihívás.
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.