"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Minden Felületspecialista tréning hoz néhány felismerést nekem is. Remélem ezzel a résztvevők is így vannak, és ezt talán az mutatja a legjobban, hogy ezen a tréningen is születtek komoly elhatározások.
A FELÜLETSPECIALISTA tréning valamikor tízen pár éve azért jött létre, hogy támogatást adjon a takarító cégeknek abban, hogy okosabban és hatékonyabban értékesítsék a szolgáltatásokat. Ez a cél ma is áll, csak közben kiderült, hogy a piacon egyéb problémák is vannak, amit előbb meg kell oldani, mielőtt beleállunk ebbe.
Ha takarítókra úgy tekintenénk, mint egy társadalomra, akkor annak a piramisnak a csúcsán találnánk menedzsereket, aki nem értenek a szakmához, de jó üzletemberek, akik percenként kötnek kompromisszumokat és ugyanakkor találnánk ragyogó szakembereket is, aki folyamatosan küszködnek azzal, hogy mekkora kompromisszumot kössenek, vagy egyáltalán szabad-e kompromisszumot kötni. Az, hogy a durván száz ezres nagyságrendű takarítói társadalomba sorolhatók közül hányan vannak, akik az elitet képviselik nehéz megmondani, de ez durván 3 – 4 000 ember lehet, vagy annál kevesebb. Ezek között az egyéni vállalkozótól a nagy cégvezetőig és ezen kívül sok középvezető is található. Miért soroljuk őket ide? Talán azért mert ők azok, akik valamilyen módon megtalálták a számításikat ebben a szektorban.
Ha tovább osztjuk azt a bizonyos piramist és mélyebbre, akkor a következő markáns réteg, a második vonal, akik még nem érkeztek meg, bár régóta vannak a szakmában. Ezek az emberek döntően formális és informális középvezetők. A határvonal nem markáns és nincsenek hivatalos visszajelzések sem, az, hogy ki melyik kategóriába sorolja magát, az leginkább szubjektív érzet és nyilván van köze ehhez az anyagiaknak is, de nem az a meghatározó. Talán ez a csoport is kb. akkora lehet, mint az előző. Tehát akár azt is mondhatjuk, hogy ez két réteg vagy csoport az elit.
A piramis harmadik rétege a „középosztály”, ők alkotják a törzsgárdát. Közepes és jó szakemberek, vezetői véna nélkül, de megbízhatóak és nap, mint nap ellátják feladatokat. Jellemzően beletörődtek a sorsukba, nem izgágák, nem keresik folyamatosan az újabb munkahelyeket. Tudják, hogy sok hiányosságuk van, de csak mérsékelten érdeklődnek a szakmai fejlődés iránt. Energiáikat elszívják a napi feladatok szervezetlensége, a túlóra és a túlélés. Valójában ők viszik a hátukon a szektort. Fontos lenne ezt a réteget tudatosan fejleszteni, mert ez az alapja a szektornak, de valahogy nem marad rájuk elég figyelem és törődés. Ebben benne van az is, hogy ők törődés nélkül végzik rendületlenül a feladataikat, egészen addig, míg össze nem esnek. Hogy ez a réteg mekkora az csak egy becslés, de valahol, úgy 15 - 20 000 fő környékén lehet.
Ezzel el is érkeztünk a piramis talapzatához, ahol 10 – 15 000 ember lehet, akik sem szakmailag sem erkölcsileg nem felelnek meg a szektor kívánalmainak és nincs is semmiféle takarítói, vagy egyáltalán szolgáltatói tudatuk. Jellemző rájuk a cégek közti vándorlás és a szektorból való ki- vagy belépés is. Szóval ez a réteg az, amire a középvezetők legnagyobb energiát fordítják a legkisebb hatékonyság mellett. Nagy kérdés, hogy vannak-e itt csiszolatlan gyémántok, és ha igen milyen arányban.
Nekem nagy szerencsém, hogy mindennapi személyes tréneri munkámban, alapvetően csak elittel kell foglalkoznom!
A 2022-es harmadik FELÜLETSPECIALISTA tréningje tervek szerint március 19-én indulna miután véget ér az idei második tréning is. Öt szombat március 19, április 2, 16, 23 és május 14 a vége. A tréning rendszere itt tekinthető meg és itt jelentkezhetsz is.
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.