Felületspecialista

Felületspecialista
2022.02.15.

Minden Felületspecialista tréning hoz néhány felismerést nekem is. Remélem ezzel a résztvevők is így vannak, és ezt talán az mutatja a legjobban, hogy ezen a tréningen is születtek komoly elhatározások.

A FELÜLETSPECIALISTA tréning valamikor tízen pár éve azért jött létre, hogy támogatást adjon a takarító cégeknek abban, hogy okosabban és hatékonyabban értékesítsék a szolgáltatásokat. Ez a cél ma is áll, csak közben kiderült, hogy a piacon egyéb problémák is vannak, amit előbb meg kell oldani, mielőtt beleállunk ebbe.

Ha takarítókra úgy tekintenénk, mint egy társadalomra, akkor annak a piramisnak a csúcsán találnánk menedzsereket, aki nem értenek a szakmához, de jó üzletemberek, akik percenként kötnek kompromisszumokat és ugyanakkor találnánk ragyogó szakembereket is, aki folyamatosan küszködnek azzal, hogy mekkora kompromisszumot kössenek, vagy egyáltalán szabad-e kompromisszumot kötni. Az, hogy a durván száz ezres nagyságrendű takarítói társadalomba sorolhatók közül hányan vannak, akik az elitet képviselik nehéz megmondani, de ez durván 3 – 4 000 ember lehet, vagy annál kevesebb. Ezek között az egyéni vállalkozótól a nagy cégvezetőig és ezen kívül sok középvezető is található. Miért soroljuk őket ide? Talán azért mert ők azok, akik valamilyen módon megtalálták a számításikat ebben a szektorban.

Ha tovább osztjuk azt a bizonyos piramist és mélyebbre, akkor a következő markáns réteg, a második vonal, akik még nem érkeztek meg, bár régóta vannak a szakmában. Ezek az emberek döntően formális és informális középvezetők. A határvonal nem markáns és nincsenek hivatalos visszajelzések sem, az, hogy ki melyik kategóriába sorolja magát, az leginkább szubjektív érzet és nyilván van köze ehhez az anyagiaknak is, de nem az a meghatározó. Talán ez a csoport is kb. akkora lehet, mint az előző. Tehát akár azt is mondhatjuk, hogy ez két réteg vagy csoport az elit.

A piramis harmadik rétege a „középosztály”, ők alkotják a törzsgárdát. Közepes és jó szakemberek, vezetői véna nélkül, de megbízhatóak és nap, mint nap ellátják feladatokat. Jellemzően beletörődtek a sorsukba, nem izgágák, nem keresik folyamatosan az újabb munkahelyeket. Tudják, hogy sok hiányosságuk van, de csak mérsékelten érdeklődnek a szakmai fejlődés iránt. Energiáikat elszívják a napi feladatok szervezetlensége, a túlóra és a túlélés. Valójában ők viszik a hátukon a szektort. Fontos lenne ezt a réteget tudatosan fejleszteni, mert ez az alapja a szektornak, de valahogy nem marad rájuk elég figyelem és törődés. Ebben benne van az is, hogy ők törődés nélkül végzik rendületlenül a feladataikat, egészen addig, míg össze nem esnek. Hogy ez a réteg mekkora az csak egy becslés, de valahol, úgy 15 - 20 000 fő környékén lehet.

Ezzel el is érkeztünk a piramis talapzatához, ahol 10 – 15 000 ember lehet, akik sem szakmailag sem erkölcsileg nem felelnek meg a szektor kívánalmainak és nincs is semmiféle takarítói, vagy egyáltalán szolgáltatói tudatuk. Jellemző rájuk a cégek közti vándorlás és a szektorból való ki- vagy belépés is. Szóval ez a réteg az, amire a középvezetők legnagyobb energiát fordítják a legkisebb hatékonyság mellett. Nagy kérdés, hogy vannak-e itt csiszolatlan gyémántok, és ha igen milyen arányban.

Nekem nagy szerencsém, hogy mindennapi személyes tréneri munkámban, alapvetően csak elittel kell foglalkoznom!

A 2022-es harmadik FELÜLETSPECIALISTA tréningje tervek szerint március 19-én indulna miután véget ér az idei második tréning is. Öt szombat március 19, április 2, 16, 23 és május 14 a vége. A tréning rendszere itt tekinthető meg és itt jelentkezhetsz is.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!